Full version: idag har det hänt!
gröna tjejen
vet ni vad jag har gjort idag. jag har ringt till classicum och beställt ett växthus. mitt växthus.
ÄNTLIGEN!! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif laugh.gif
jag tror knappt att det är sant själv. ett serralux elegans mur med måtten 3.71x7.50. olackat. murhöjd 41 cm.
dubbeldörr. det känns overkligt.
pedalen
Lycka till och ha det riktigt skönt i ditt växthus ibland alla växter som du kommer att sköta med varlig hand! sweatingbullets.gif [color="#2E8B57"][/color]
ingrid fuxwall
CITAT (gröna tjejen @ 17-04-2008, 20:05) *
vet ni vad jag har gjort idag. jag har ringt till classicum och beställt ett växthus. mitt växthus.
ÄNTLIGEN!! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif laugh.gif
jag tror knappt att det är sant själv. ett serralux elegans mur med måtten 3.71x7.50. olackat. murhöjd 41 cm.
dubbeldörr. det känns overkligt.

Du får gärna lägga in en bild och göra oss växthuslösa avundsjuka
CalleF
Så roligt - grattis!
Planeras det för fullt nu med placering och vad du skall odla i det?
Sussie F-Flower
GRATTIS!!!!! Wooow... -inget litet heller...!!!

Det var väl kul!!!

Ja, jag håller med Ingrid. Lägg ut bilder sedan, så får vi andra också se! Även under byggandet...

Lycka till och stor kram till Dig för vad du åstadkommit!

skogstroll
grattis!!! samma lycka kände jag förra våren, det är underbart smile.gif
Cathis
Grattis till växthuset, nu är väl planeringen i full gång kan jag tänka. Inte litet heller,
avis? näää då angel_not.gif
gasabäck
Åh vad roligt! Jag har också valt mitt växthus idag. Och det känns jättekul. Jag måste bara få fråga för jag lyckades inte bli klok på just det där med dörrarna. Jag valde en slagdörr, hos Willab fanns bara slagdörr till murväxthus, men hos Classicum fanns enbart skjutdörr till serralux mur. Hur sitter den fast, eller framförallt vad sitter den i vid muren? Jag fick inget riktigt grepp om det från försäljaren.
Vilken sors mur blir det? Slammade lecablock eller mursten? Jag har lite beslutsångest.
gröna tjejen
tack för alla glada tillrop och lyckönskningar smiley_small_hug.gif jag är så himla glad och förväntansfull rolleyes.gif
självklart ska jag ta bilder på hela "processen", och lägga ut. jag kommer i första hand att ge min pelargonsamling ett "hem" i växthuset, och möjlighet att vinterförvara dem. sedan har jag länge drömt om att få prova lite medelhavsväxter; olika citrus, fikon oliv, vin, persikoträd , lager mm mm mm.längst in i huset vill jag ha en härlig plats för avkoppling .jag ska inte ha jordbäddar utan allt ska odlas i kruka förutom vinstocken.
ja, planeringen är verkligen i full gång, det är verkligen det enda jag tänker på just nu. jag kan inte riktigt svara på hur dörrkonstruktionen ser ut och hur den sitter fast. får återkomma när jag kollat upp det bättre. muren blir iallafall slammade lecablock.det blir en spännande trädgårdssäsong vill jag lova! happy.gif happy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon