Full version: Apostlablomma
adamos
Några bilder på min blommande Apostlablomma.

[attachment=16945:Bild_001__Small_.jpg][attachment=16946:Bild_002__Small_.jpg][a
ttachment=16947:Bild_003__Small_.jpg][attachment=16948:Bild_004__Small_.jpg]
jahi
Oooooooooh,grattis din lyllo wub.gif hoppas min lilla nya bebis blir lika blommig o fin.
Kee
Vad kul! Min apostlalilja har också knopp. Blir det alltid en blomma, eller kan de gå direkt till att bli en ny "bebis"?
adamos
Ja om det är en knopp så blir det en blomma, men var observant på den korta blomningstiden. Jag har flera gånger missat blommningen och hittat en vissen blomma. 1 dygn, sedan är det över.
Kee
Gött! Då ska jag hålla utkik!

Nu blev jag fundersam över hur jag ska göra med den nya sticklingen sen, samplantera med moderplantan eller inte? hmm, de är ju rätt "platta" de här växterna så fler i en och samma kruka kanske är melodin, får ta och suga på den karamellen ett tag.
Midnattsflickan
Fantastiskt vacker blomning! Min mamma har haft en apostlalilja så länge jag kan komma ihåg men aldrig fått den att blomma vad jag vet. Är den svårskött? Hur ofta blommar den? Skulle gärna vilja ha en nu när jag vet hur vackert den blommar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon