råse-marie
Någon som har sticklingar eller vet var jag kan köpa dessa
Tomentosum , Torento, Chockolate Peppermint ,Disiculatum,Charmay Snowflurry även andra sorter kan var aktuella.

vill gärna köpa dom här tänkte börja mitt samlande igen whistling.gif
Sussie F-Flower
Hej råse-marie!

Skulle du vilja skriva alla växter på svenska också så ökar dina chanser att få svar...

Jag har personligen ingen aning om vad det är för slags växter. Jag har rätt så mycket växter fast jag vet inte vad alla heter och jag skulle nog kunna tro att vi är många runt om i landet som inte vet vad vi har, på latin...

Om jag har det du söker så hör jag av mig, annars Lycka till!!!! smile.gif

Hahaha, nu såg jag!!!!

Det var ju Pellisar....!!!!
Anki på Öland
Kolla på Pelargonsällskapets köp och säljforum!
där kan du säkert hitta dom!
Anki
Lemonne
CITAT (Anki på Öland @ 18-04-2008, 10:22) *
Kolla på Pelargonsällskapets köp och säljforum!
där kan du säkert hitta dom!
Anki

Ja för här lyser pelargonsamlarna med sin frånvaro. Tyvärr. Själv får jag klara mig utan pelargonsällskapets köp- och säljforum eftersom man måste betala pengar för att få posta där.

Jag tycker inte det är något fel på att kasta ut en fråga här på odla heller. Själv har jag flera doftpellisar, men dessvärre ingen av de som Sussie ville ha sad.gif

Chocolate Peppermint vet jag att de hade på Capellagården på Öland i somras, har tänkt att åka dit själv och köpa en!!
Bee
Tomentosum "Kirstines pepparmynta" köpte jag på Blomsterlandet för ett par veckor sen när dom hade pelargonutställning.
Alba
Kanske Bergabacken. Jag har tittat på deras hemsida många gånger men aldrig handlat där.

Bergabacken

Ett annat tips är Pelargonhörnans Forum. Kanske du kan fråga efter dessa sorter där.

Pelargonhörnan Forum 24
Floppy
Du kan testa Tradera...jag sökte på Torento och fick upp en del sticklingar...du kan ju alltid kolla iaf...
Happy Snappy
Hej!

Jag har många olika sorters pelargonsticklingar. Doft och vildarter, men även andra sorter.
Ännu så länge mest orotade, men en del rotade. Är du intresserad? Hör av dig så ska jag kolla vad som finns just nu!
råse-marie
Hej har du tex. " äppelpelargon " , coca cola pelargon och åh vad heter den .........
med mörkgröna långa lite kletiga smala flikiga blad ..... doftar skog tycker jag .
Hör gärna av dig om du har någon av dessa .

Jag har faktiskt fått ta på fler pelargonsorter som jag letat efter yahoo.gif

Nu ska jag käka frukost sen är det dags att gå ut och ha städdag i föreningen här .
Sopa , kratta ,gräva om stora sandlådan sweatingbullets.gif och rensa ogräs kul at det är så fint väder .

Lemonne

Jag har en rotad stickling av Copthorne (grönt äpple) om du vill ha?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon