evalarsson
Hur ska jag toppa den här luktärten???

Och ska jag dela på dem här nu eller vänta tills de blir lite större?? Första bilden är strandkrassing och hänglobelia, andra bilden är kaprifolclarkia, hedvignejlika, citrontimjan plus buskkrasse som jag också funderar på om jag ska toppa nu eller vänta. g.gif

Blir varje liten planta en physalisbuske?? I så fall får jag nog börja dela ut dem till grannarna... sweatingbullets.gif

Ursäkta det stora inlägget... Hoppas på att någon har något råd att ge... unsure.gif thanks.gif

[Bilder borttagna 22/4]
skogstroll
det är väl inget att ursäkta det är skoj att se bilder, fast jag måste säga att den första bilden påminner väldigt om en krasse?
Maggan H
Jag håller med skogstroll, visst måste det vara krasse och ingen luktärt på första bilden.
evalarsson
Nej, det här ska föreställa min krasse... plus de lite mindre på en av de andra bilderna. Eller har jag förväxlat dem??? blush.gif giggle.gif

[bild borttagen 22/4]
skogstroll
mnja jag tror du får byta pinnar på dem giggle.gif
evalarsson
Okej... *fniss*

Men hur gör jag när jag toppar dem då?
ewa zon 3
roligt med bilder på dina sådder, det verkar gro bra hemma hos dig smile.gif
Citrontimjan och hänglobelian behöver inte toppas men skola gärna om de i tussar så att de inte står så trångt och får näringsrik jord.
Luktärten kan du nypa yttersta toppen på nu så grenar den sig förhopningsvis. Håller också med om att du får byta namnstickor i krukorna.

/Ewa
evalarsson
Okej, tack för hjälpen! smile.gif

Nåt tips om buskkrassen? Den ser ju lite "konstig" ut... ska jag nypa av alla tre bladen på den? Eller toppas inte krasse?
ingrids
Jag har aldrig toppat krasse, däremot har jag planterat den djupare eftersom mina alltid blir klena i stjälken nertill.
Tosan
Ja fyll på med jord till krassen, om du vill kan du toppa den, men inte än. Den kommer snart att bli en liten buske.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon