Full version: Beslutet är fattat
gasabäck
Sådär! Nu är det gjort. Jag har nött och stött och blött och funderat hela veckan lång. Och jämfört två ganska likvärdiga växthus från Classicum och Willab. Och valet föll på Willabs Euro Serre Maxi Mur. Men jag valde bort den dubbla slagdörren till en enkel slagdörr. Känns billigare att köpa en ny liten skottkärra än att betala 4800:- för en dubbeldörr. Däremot finns inte säkerhetsglas som standard hos Classicum på deras modell Serralux. Och till ett växthus på ca 16 m2 kostar säkerhetsglas nästan 10.000 extra. Fruktansvärt mycket pengar. Så att det var standard hos Willab var det som främst avgjorde. Men också en grej till. Det finns inte slagdörr till Serralux murmodell - enbart skjutdörr. Men HUR funkar en skjutdörr när man har mur? Det fattar inte jag riktigt. Vad sitter den fast i nertill? Nån som vet, har eller har sett?
Så nu måste jag igång med grunden. Som tur är så kör min bror traktor så grävandet, det går undan. Men resten är ju kvar. Åhhh det ska bli så roligt och spännande. Skitkul! Jag längtar verkligen.
Tack för alla råd och tips!
ErikG
Kul! Vi är också med växthus som kommer att nedkomma om några veckor. Fast ett lite mindre på 11,7 m2. Grävandet och bortforslande av schaktmassor är det tristaste, sen blir det bara roligare. Med tillgång till en traktor kan det knappast bli annat än roligt!

Erik
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon