svennis
18-04-2008, 15:29
Hel tidning om de enkla rosornas skönhet.
Intressant. Passar mig. Nya namn att lära sig
svennis
Svennis
Hoppas du har en redig äppelros.

Jag är nyfiken på hur de doftar (bladen).
Stefan
svennis
19-04-2008, 07:36
Klart jag har 'Egalanteria'.
Den doftar Äpple lång väg när luften är fuktig.
Du får ta med kamera när du kommer.
CITAT (svennis @ 18-04-2008, 16:29)

Hel tidning om de enkla rosornas skönhet.
Intressant. Passar mig. Nya namn att lära sig
svennis

Ett härligt rosnr. svennis, gillar också enkla rosor. Har bara hunnit bläddra lite, jobbar i helgen, men alla ni som gillar rosor gå med i Svenska Rosensällskapet och få en bra tidning i färg och där man kan lära sig mycket.
Efter en hel dag i trädgården ska jag lägger mig och läser Rosenbladet,så många fina enkla rosor det var med denna gång.Jag har inte så många enkla än.Mina två stora åppelrosor grävde jag upp suck,... men de var planterat på helt fel ställe mot gatan.Nu har jag bara en fröplanta kvar men den tar sig.Samma sak med Multfloran,orkade inte med denna enorma växtkraft,ångra att jag grävde upp båda men jag har en fröplanta. Såg här om dagen att det kom skott på den ena uppgrävda roten.
Varför tar det alltid en dag extra att få Rosenbladet ut till mig? Man skulle tro att jag bor väldigt långt ute i bushen..
...jag vill också läsa rosenbladet innan jag somnar...
Vad är det för fel på postverket?
svennis
20-04-2008, 09:04
När man väntar...
Hoppas den kommer till dig med
AnnammA
21-04-2008, 08:07
Jag vet att "Rosenbladet" är Svenska Rosensällskapets tidning,men nu råkar det vara så att jag är medlem i Rosensällskapet i Skåne, vilket har funnit sig rätt så naturligt, och vi har en annan medlemstidning: "Nyponet", (som är en mycket intressant och "matnyttig" tidskrift med färgbilder) och jag har försökt kolla om det gick att läsa "Rosenbladet" via nätet, men det verkar inte gå...Alternativet är att vara med i bägge sällskapen...
Det är inga stora pengar Anna 200 kr/ år och en matnyttig tidning för oss rostokar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.