spotty
Vad har ni för erfarenhet av små hobbyväxthus, t ex växtskåp av gamla fönster eller gröna med plast och blixtlås för 199 kr på något lågprisvaruhus. Är de något att satsa på eller går det lika bra med fiberduk? Det är främst mina tomater som ska trivas med tillvaron under sommaren. Jag är uteplats/balkongodlare så något större växthus är inte att tänka på för min del.
vårskutt!
Vad menar du att fiberduken gör för tomaten under sommaren??
Stor-novis men nyfiken! Nu är vi båda nyfikna på svaren!!
freddie
generellt sett är väl växthus alltid bättre än friland. Påskyndar det mesta! smile.gif
Tosan
JAg hade stor nytta av mitt plasttält från jula. Framförallt på våren så man kunde börja avhärda växterna lite tidigare, trots blåsten som annars lätt knäcker de små liven.
Tyvärr gick plastöverdraget sönder ganska fort, men jag ringde dit och fick ett nytt. Nu har jag ett aningen större, riktigare växthus och har gett tältet till min mor.

Innan det brukade jag sätta upp en ställning mot husväggen och klä in med byggplast. Funkade det med, fast plasten lossnar ganska lätt.
spotty
Fiberduk ger ett bättre växtklimat eftersom det blir varmt och gott under fiberduken. Den skyddar också mot uttorkning, kyla och hårt reng. Jag har uteplats i söderläge, så jag hoppas att det kommer att gå att odla frilandstomater i kruka där.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon