spotty
Jag har en vacker gammal cementkruka som tyvärr spruckit i två delar. Tacksam för tips på hur jag kan laga den.
MammaMattsson
CITAT (spotty @ 18-04-2008, 19:57) *
Jag har en vacker gammal cementkruka som tyvärr spruckit i två delar. Tacksam för tips på hur jag kan laga den.

Hejsan!

Förra året på trädgårdsmässan fick jag en väldigt vacker betongurna (stor!) bara för den hade gått sönder i ett par delar upptill på kanten. Jag lagade den med limmet PL 400, som kan köpas på Rusta eller annat varuhus, och den har hållit nu hela vintern ute, med jord i.

Jag fick rådet av en kille som är byggare. Om man tar litet för mycket, torka bara bort med en trasa du blir tvungen att kasta sedan. Inte dyrt heller! Och färgen passar bra.

Mitt "fynd" skulle annars ha kostat 1695 kronor..

Om limmet:

Konstruktionslim PL 400 Original
En klassiker i bla bygg- och VVS-branschen!
Fäster på de flesta ytor, även kalla underlag. Vattenfast och frosttåligt. Elastiskt och utfyllande, upp till 10 mm. Enkomponents, lufthärdande. Lösningsmedelbaserat. Torktid 2-48 tim, beroende på underlag och temperatur.

Jag har därefter lagat massor med andra saker med detta undermedel!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon