Full version: juliana compact plus
lol
jag har möjlighet att köpa ett juliana compact plus 12,1 billigt, som aldrig monterats. Men jag blev lite fundersam när sidohöjden bara är 120 cm och nockhöjden 2 meter. Vad säger ni som kan det här - är det OK, eller tycker ni att det är för lågt? Kan man höja hela huset genom en hög sockel? men då blir det väl problem med dörrarna - trappsteg kanske? Hm!
KURT
Man kan både höja upp och sänka ned! Det måste man nästan göra med de flesta mindre växthus. Sök här så finns det mycket om hur man bygger socklar, och hur mycket jobb det är.
lol
Tack för ditt svar, Kurt. Jo, det verkar vara mycket jobb med att höja - men framförallt att sänka! Vilka jordmassor det blir att göra sig av med... Jag köper hellre ett annat växthus med mer takhöjd, jag tycker volymen är viktig eftersom jag vill kunna sitta i det också - och så blir det lättare med temperaturen i huset tror jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon