Stevieboy
På Hötorget i Stockholm innan stingning på fredag eftermiddag kan man tydligen göra fynd på växter. Det kan vara värt ett besök om man är i krokarna.
Dessa orkidéer köpte jag för 50:-/styck igår mellen kl 17-18. De är nu omsatta och fina i fönstret.

Bilder före omplantering, bilder på rötterna. Den lilla ph. köpte jag på Vivo i veckan.. Samt bilder på de omplanterade i gensomskinlig kruka, orkidékompost och vitmossa!

mvh

Steven

MariaÖrebro
Grattis! Vilket klipp du gjorde! Är i Stockholm ibland, och har sett att de nästan kastar blommor efter folk när det börjar bli stängningsdags. Eftersom jag inte kan släpa med mig en massa blommor på tåget/bussen vääägrar jag titta på allt fint se säljer sad.gif Om jag nån gång har bil till Sthlm ska jag lasta den full!! Så det så!
Christer i Falköping
Ja Grattis! Har bara lite långt till Hötorget, sisådär 35mil. Blir lite dyrt att köpa billigt då laugh.gif
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon