sparre

Jag fick igår leverans från Rosenposten, istället rosen Strawberry Hill ( ny ros) fick jag rosen med namn
The Alnwich Castle och känner inte till den. Har någon information om den rosen ???
Sökte på netet men hittade inte någon bra info . Endast om Castle Alnvick slott. Hjälp... var skall jag plantera den??
Det har blivit mycket rosor i vår pga ER, jag är uppe på 30 st inyläge!! Rosträsket det är här nu, hoppas bara att dom kommer klara sig under vinter här , men roligt är det (än så länge) Kajsa hjäp mig giggle.gif

MVH Anki i Sörmland zon 2-3
Kajsa
Rosen finns med i nya LÅG som nyss kommit ut. Rosen kom 2001, blir ca 1 m men på Help me find står det 1.20 blir högre utomlands förstås. Rosen doftar starkt, blomman kan få ett grönt öga. Zon 3 vad man vet nu ? The Alnwick Rose klicka på " photos " får du upp en massa bilder. Tänker lite på Leander, ena föräldern är Golden Celebration, den har jag.
PLantera den skyddat, varmt läge och pyssla om den med kogödsel och kärlek så blir det så bra så. Kupa rosen sena hösten med jord och kompost. Jag snurrar in mina nya Austinrosor i vinterväv första året om det är nya oprövade sorter, ja dom är ju ganska dyra så man är rädd om dom tills man vet lite mera.
sparre
Tack Kajsa!"! fÖR SNABB SBVAR!"!!

Tack Kajsa!"! fÖR SNABB SBVAR!"!!
sparre

min dator krånglar , förlåt t!!!
Tack till Kajsa men neningen var att berätta dom om andra rosorna,.
Kann ni berätta vad det är rosor jag har skaffat mig :
Mrs John LAING
Ulrich Brunner fILS
grace

Hälsning från Anki i Sörmland
Hoppas att bet fungerar nu

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon