Full version: Pil i kruka
Sabina L
Jag köpte sex st pilslanor på trädgårdsmässan i Älvsjö i våras som jag flätade ihop tre och tre och stack ner i två krukor. De har växt som bara den och är inne på en andra omgång nu sedan jag klippte ner dem lite efter semestern. Går dessa att övervintra? Visserligen är de inte dyra i inköp men det vore kul att veta. biggrin.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Det kan nog gå bra att övervintra dem i kruka har du tillgång till trädgård kan du gräva ner hela krukan där (ifall krukan är frosttålig) då blir det inte så snabba temperaturväxlingar för rötterna. Pil brukar dock vara hyfsat tålig så har du inte tillgång till trädgård så går det nog även att övervintra i kruka (gärna inte alltför liten) och packa in krukan +ev. växtdelarna som är ovan jord.
Billeberga
Precis vad jag också vill veta. Ska jag klippa ner den helt eller vänta med det till våren?
Bassam
Hej

Du kan vänta till vårvinter och du kan ta bort torka och vissna delar och delar som kommer på fel sidan.

H.Bassam
CillaM
Det bästa är nog att plantera dom i jorden, ifall du har möjlighet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon