Elisabeth P
Jag är så lycklig, för i år har jag lyckats övervintra jättemycket yahoo.gif . Förra året försökte jag för första gången och nästan allt dog -cry-.gif

Det som jag är säker på att ha klarat sig är.
6 fuchior
4 pellisar
2 miniänglar
1 stamros
och ett skott på en buske (glömt namnet)

Sedan är jag lite osäker på mina änglar, 2 av 3 ser ut att finnas hopp om, den sista ser stendöd ut, men än ger jag inte upp hoppet. Min 5:e pellis ser lite risig ut men kanske den repar sig om jag vårdar den ömt.

Det ända som med säkerhet är stendött var två fuchior. Så jag är helnöjd och känner mig faktiskt lite stolt blush.gif .
I helgen fick de allihopa ny jord så nu hoppas jag att de snart tar ordentligt med fart.
Wilmer
Kul! Jag har inte lyckats med änglatrumpeterna, första försöket... Alltid spännande på våren och se vad som börrjar spira igen.
Fru Frö
Kan jag få köra över mitt lass med växter till dig som ska övervintras i år rolleyes.gif - av mina ca 40 pelargoner överlevde ca 5 st, bland annat de som var billigast från typ bauhaus - inte mina älsklings pellisar av mer exotisk karraktär -cry-.gif , undrar om det beror på att de var just rätt små.... det är en teori jag har confused.gif

Min ängla trumpet väntar jag på att den ska visa livstecken, för några veckor sen var det minsann ett grönt skott som tittade upp från roten, vissnade dock ner och nu var det två veckor sen jag planterade om och tog in den och beskar - men näe, ska det va så no.gif

Vad kan jag mer dra upp som jag misslyckades med - fuchior - alla dog.

Näpp - ge mig din adress så kommer mitt lass mot hösten smiley_small_hug.gif
Elisabeth P
Ja du Fru frö biggrin.gif , dessvärre är det ju alltid ont om plats. Hänger snart mina plantor i taket. Men jag känner mig som sagt helnöjd. Men det finns säkert hopp för dig med. förra året lyckades jag inte med ett skvatt................men i år har jag turen på min sida yahoo.gif Sedan är ju inte mina pellisar några udda sorter deirekt, men ändå stolt som en tupp e jag.
Wilmer
Mina änglar dog också nu på våren.. Det är nog inte min grej... Skyller jag på iallafall whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon