stina
Vad rekommenderar ni att sätta i gräsmattan under en Forsythia, blåstjärna eller vårstjärna? Jag vill att den ska sprida sig och gärna kunna klippa gräset senare på sommaren utan att de tar stryk.
Betty
Jag skulle ha valt Rysk blåstjärna - Scilla siberica, den blommar tidigt på våren och sprider sig snabbt i gräsmattan.
stina
Ja, det var den jag tänkt på först, men sén blev jag tveksam när jag tittade på Odlas erbjudande. Men det får bli rysk blåstjärna. smile.gif
Hannele
Varför inte båda...? rolleyes.gif
Anders zon III
CITAT (Hannele @ 15-08-2003, 18:37)
Varför inte båda...? rolleyes.gif

Har prövat att ha båda tillsammans - inget jag rekommenderar... Bara snyggt på långt håll. Varken form eller färg kompletterar eller matchar varandra, tycker JAG alltså... Smaken är olika.
Finns en namnsort av Scilla sibirica som har lite mer av rött i det blå, inte så mycket grönblått som i den vanliga, DEN skulle kunna passa vårstjärnan i färg kanske.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon