Netha
Ikväll kl 18.02 satt denna krabat härutanför fönstret och mumsade i sig av solrosfrön.
Hon verkade vara ganska orädd.. jag tog nog minst 50 bilder. smile.gif Här är en av dem
Sussie F-Flower
Åhhh, vilken fin bild!!!
Här i Sundsvallstrakten börjar hararna byta färg fläckvist....

Jag ser dom ibland när jag är ute och bandspårar med min hund i skogen...

Visst är det väl fantastiskt...!!!

Hur djupt med snö har Ni?
ängsvädd
Jättefin bild wub.gif
skogstroll
Vilken fin bild! smile.gif Igår såg jag en jättestor hare som satt å glodde på grannens uppfart
rahmat2
Vilken skönhet du fångat på bild, Netha!
Netha
CITAT (Sussie F-Flower @ 19-04-2008, 23:18) *
Åhhh, vilken fin bild!!!
Här i Sundsvallstrakten börjar hararna byta färg fläckvist....

Jag ser dom ibland när jag är ute och bandspårar med min hund i skogen...

Visst är det väl fantastiskt...!!!

Hur djupt med snö har Ni?

Vi har en meter snö på backen, men om vädret fortsätter vara så fint som igår o ídag
då sjunker snön ganska fort.

Idag hördes många nya fågellläten... det ger hopp om sommar i år också. tongue.gif

Den här haren riktigt poserade ... h*n tittade rakt in i kameran, åt lite frön
och poserade igen. biggrin.gif
Wilmer
Så fiiin den är!
rahmat2
Önskar skillnader mellan Hare, Marsvin och Kanin förklarat.
Lars-Olof Arvids
CITAT (rahmat2 @ 20-04-2008, 22:13) *
Önskar skillnader mellan Hare, Marsvin och Kanin förklarat.

Beträffande våra svenska arter är hararna större än kaninerna och har större öron med svarta spetsar. Skogsharen blir mer eller mindre vit på vintern, medan fältharen behåller sin gråbruna päls året runt. Den främsta skillnaden rent zoologiskt är dock att alla kaninarters ungar föds nakna och blinda, medan harungar föds med hår och öppna ögon. Marsvinen är en annan grupp gnagare som inte finns vilda i Sverige utan kommer från Sydamerika. De är betydligt mindre än harar och kaniner, och har små öron.

Netha, vilken fin bild på en alldeles snövit hare! wub.gif Jag ska försöka leta upp en bild jag har på en bohuslänsk skogshare på vintern, det kanske kan vara kul som jämförelse.

Olle
Betty
Jättefin bild Netha! bravo.gif Det är så där jag tycker att de gör sig som bäst - på bild. flirting.gif

Förra vintern beundrade vi en vit vacker hare som kom på besök i vår trädgård några gånger, tyckte det var jättekul med harbesök ända tills jag på vårkanten upptäckte alla ringbarkade rosor... Den här vintern har rosorna hönsnätburar för säkerhets skull.
Lars-Olof Arvids
Här är min vinterhare av den mera blågråa västkustrasen.

[attachment=17208:Hare.jpg]

Olle
Monaxe
Så fina bilder Netha och Olle! Jättekul att se harar i olika vinterkläder, visst är dom söta, på utsidan av tomten förstås!
Wilmer
Rahmat, här har du ett marsvin, som sagt de finns inte vilda här i sverige!

kiwi.jpg

Netha
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 23-04-2008, 13:08) *
Här är min vinterhare av den mera blågråa västkustrasen.

[attachment=17208:Hare.jpg]

Olle

Intressant att se att det skiljer så pass mycket mellan landsdelarna.

Jag väntar på att snön ska försvinna .. då ser vi ofta ett antal lekande harar i sandlådan. smile.gif
rahmat2
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 23-04-2008, 10:58) *
Beträffande våra svenska arter är hararna större än kaninerna och har större öron med svarta spetsar. Skogsharen blir mer eller mindre vit på vintern, medan fältharen behåller sin gråbruna päls året runt. Den främsta skillnaden rent zoologiskt är dock att alla kaninarters ungar föds nakna och blinda, medan harungar föds med hår och öppna ögon. Marsvinen är en annan grupp gnagare som inte finns vilda i Sverige utan kommer från Sydamerika. De är betydligt mindre än harar och kaniner, och har små öron.
...
Olle

Tack ska du ha, Olle!
Det var en klar och tydlig beskrivning och svar på min fråga.

CITAT (Wilmer @ 23-04-2008, 14:57) *
Rahmat, här har du ett marsvin, som sagt de finns inte vilda här i sverige!

kiwi.jpg

Vilket fint marsvin, Wilmer!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon