Hejhej!
Är nybliven trädgårdsägare och väligt grön på området. I höstas satte jag ett antal lökar, krokusar, tulpaner och liljor. I stort sett varenda krokus och tulpan har kommit upp, men liljorna lyser med sin frånvaro. Kan det vara så att de tar längre tid på sig, eller misslyckades jag helt enkelt med dem? Jag satte dem på rätt djup osv. När kommer liljorna upp? (Dagliljor)
Tacksam för svar! // Jo
Christer i Falköping
20-04-2008, 07:50
Alla mina har inte kommit upp än, så det kan nog ta ett tag till.
Christer.
Hej och välkommen hit! Vilken växtzon bor du i? Dagliljorna kan vara sena, de som blommar tidigast här hos mig har börjat titta upp nu, i zon 4. Är det en rabatt med skugga du satt dem i så kan det ta ännu längre tid på sig.
Mvh
Fenja
Tack!

Vi bor i växtzon 2 och de är planterade i solläge. Det verkar på er som om jag inte ska ge upp riktigt än, så jag avvaktar lite till!
Första året jag grävde ner liljelökar kom det inte upp en enda så jag var säker på att de ruttnat bort. Våren efter satte jag andra perenner på samma plats och då minsann behagade liljorna återuppstå.......
Det kommer fortfarande någon helt fel placerad lilja varje sommar fast jag försökt/försöker att få bort dem.
/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.