carita
Vill ha lite olika hallonsorter (höst och "vanliga") kan man blanda dom hej vilt till EN hallonhäck eller ska jag skilja sorterna åt (hösthallon och "vanliga") och göra två häckar en för hösthallon och en för "vanliga"...
Åsa, mälardalen zon 2
Jag skulle separera vanliga hallon och hösthallon med tanke på att de inte ska beskäras på samma sätt, det kan vara svårare att se vad som är vanliga hallon och hösthallon när man står där med sekatören ifall man har dem blandat.

Hösthallon tycker jag har ganska likartat växtsätt så du kan blanda hösthallonsorter. Vanliga hallon däremot skulle jag välja att sätta sorter som blir ungefär lika höga för det blir ju snyggare ifall plantorna åtminstone på ett ungefär blir lika höga + uppbindningen brukar gå lättare ifall det inte skiljer alltför mycket i storlek mellan plantorna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon