Full version: Barrotade rosor
Bifrost
Hej
Har köpt barrotade rosor men har inte växtplatsen i ordning.
Vad ska jag göra?
Har ställt dom i vatten men hur länge kan dom stå där?
Planerar att plantera till helgen..

mvh Stefan

Tosan
JAg tror nog de kan klara sig i vatten tills helgen, men annars kan du jordslå dem i kruka, balja, kompost, trädgårdsland...Vad du nu har.
Helenavborg
Jag har haft rosor i vattentunna i nästan 2 månader och de klarade det galant. Jag hade nämligen köpt 83 rosor som jag optimistiskt trodde jag skulle hinna plantera på 2 veckor. Det tog 2 månader.
*Ulrica*
83 rosor på 2 månader????? crying.gif -fear-.gif unsure.gif -cry-.gif wacko.gif ohmy.gif g.gif

Och jag som tror att vi ska plantera våra 60 på torsdag.... rotfl.gif

Jag undrade nämligen just om det klarar sig två dagar i vattenhinkar eller om jag måste plantera dem redan i morgon... rotfl.gif

Vilken verklighetschock jag fick nu... crazy.gif
Stiffe
Ulrica
Det är skillnad på buskrosor och häckplantor, el snarare planteringssätt. Buskrosor tar du en och en i välpreparerade gropar, vilket du inte gör med häckplantor, just av den anledningen att det skulle ta alldeles för lång tid att plantera + att det skulle vara allt för jobbigt. sweatingbullets.gif Vi planterade 450st häckplantor på 2 dagar... och vi är amatörer... whist.gif /S
AnnammA
Ja, det här är verkligen en tråd för rostokeri!!! naughty.gif
*Ulrica*
CITAT (Stiffe @ 01-05-2008, 14:27) *
Ulrica
Det är skillnad på buskrosor och häckplantor, el snarare planteringssätt. Buskrosor tar du en och en i välpreparerade gropar, vilket du inte gör med häckplantor, just av den anledningen att det skulle ta alldeles för lång tid att plantera + att det skulle vara allt för jobbigt. sweatingbullets.gif Vi planterade 450st häckplantor på 2 dagar... och vi är amatörer... whist.gif /S
Jo, jag kom på det sedan. Idag har vi dessutom börjat. Se min rosenhäckstråd...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon