Hej Har köpt barrotade rosor men har inte växtplatsen i ordning. Vad ska jag göra? Har ställt dom i vatten men hur länge kan dom stå där? Planerar att plantera till helgen..
mvh Stefan
Tosan
20-04-2008, 18:13
JAg tror nog de kan klara sig i vatten tills helgen, men annars kan du jordslå dem i kruka, balja, kompost, trädgårdsland...Vad du nu har.
Helenavborg
20-04-2008, 20:27
Jag har haft rosor i vattentunna i nästan 2 månader och de klarade det galant. Jag hade nämligen köpt 83 rosor som jag optimistiskt trodde jag skulle hinna plantera på 2 veckor. Det tog 2 månader.
*Ulrica*
29-04-2008, 19:15
83 rosor på 2 månader?????
Och jag som tror att vi ska plantera våra 60 på torsdag....
Jag undrade nämligen just om det klarar sig två dagar i vattenhinkar eller om jag måste plantera dem redan i morgon...
Vilken verklighetschock jag fick nu...
Stiffe
01-05-2008, 13:27
Ulrica Det är skillnad på buskrosor och häckplantor, el snarare planteringssätt. Buskrosor tar du en och en i välpreparerade gropar, vilket du inte gör med häckplantor, just av den anledningen att det skulle ta alldeles för lång tid att plantera + att det skulle vara allt för jobbigt. Vi planterade 450st häckplantor på 2 dagar... och vi är amatörer... /S
AnnammA
01-05-2008, 14:30
Ja, det här är verkligen en tråd för rostokeri!!!
*Ulrica*
01-05-2008, 15:03
CITAT (Stiffe @ 01-05-2008, 14:27)
Ulrica Det är skillnad på buskrosor och häckplantor, el snarare planteringssätt. Buskrosor tar du en och en i välpreparerade gropar, vilket du inte gör med häckplantor, just av den anledningen att det skulle ta alldeles för lång tid att plantera + att det skulle vara allt för jobbigt. Vi planterade 450st häckplantor på 2 dagar... och vi är amatörer... /S