Odjuret
Hej vänner,
jag har stött på en tjej genom en bekant som gör/säljer fina betongfågelbad, krukor .. you name it och nu undrar jag vad ni skulle
betala för såna?
Hon sa att jag skulle ge henne ett erbjudande (väldigt blyg tjej) när jag väl ser sakerna och jag vill inte dra i underkant men samtidigt vill jag inte betala ockerpris. Vad jag vet så är hon hederlig men jag vill ha ett hum om var priserna ligger på, man vet ju aldrig vem man har att göra med och då gillar jag att ha på fötterna, jag ska dit i veckan med vännen (har bara sett bilder hitills).
Hon säljer ingenting via företag utan har bara en massa fina grejjer som jag frågade om hon skulle kunna tänka sig att sälja.
Finns det någon betongsäljare här? Vad tar ni för priser, nu slipper hon skatt och moms om jag köper privat, är det någonting att tänka på? tack på förhand
Odjuret
DragonLady
Hej!
Jag gör t.ex. fågelbad i betong (privat..har ej sålt någon) o får ca: 2 st. av en påse finbetong a´50:-
Allt handlar ju om tiden allt tar.. det är ju den då som är av "värde"
"Värdet" av den tiden beror ju oxå på hur "skickligt" den tiden används, dvs. hur bra/fint, arbetet görs.
Det är svårt att bedömma värdet i sitt eget hantverk, det får nog köparen göra i ett sådant fall
Vad hantverkare har i timmen vet jag inte men ett sådant fat t.ex. tar väl allt som allt ca 3 timmar, + torktiden då flirting.gif
Odjuret
jag får helt enkelt diskutera saken med henne när jag väl ser sakerna. Tycker att det hade varit bättre om hon gett mig ett erbjudande smile.gif
Gunilla T
För ett stort fågelbad, som är snyggt och oskadat i kanterna är väl 500 kr en rimlig summa. Mindre fågelbad kanke kan kosta några hundralappar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon