ankiironninge
tänk att flocknävan får mig att bli yr!

När jag rotar och rensar bland nävan så ser jag dubbelt..

Mår illa och ser fläckar framför ögonen..

n ågon annan som reagerar så??

Eva 33c
Jag mår också hemskt illa av lukten från flocknävan, brukar känna mig spyfärdig faktiskt om jag måste hålla på länge med den. sick.gif
ingrids
Släktet geranium innehåller geraniol - ett ämne som kan ge kontaktallergi. Använder ni handska är ni håller på med era nävor?
Eva 33c
Jag använder handskar för det mesta när jag grejar med jord och växter. Man blir ju så himla uttorkad annars. Men flocknävan måste innehålla något som inte andra nävor har, för det är bara den som har den där speciella lukten. Och det är just inandningen av den som gör mig illamående. Några problem med kontaktallergi har jag inte märkt, men så har jag ju handskar för det mesta.
ingrids
Ok, då står jag handfallen ...
ankiironninge
CITAT (Eva 33c @ 21-04-2008, 10:00) *
Jag använder handskar för det mesta när jag grejar med jord och växter. Man blir ju så himla uttorkad annars. Men flocknävan måste innehålla något som inte andra nävor har, för det är bara den som har den där speciella lukten. Och det är just inandningen av den som gör mig illamående. Några problem med kontaktallergi har jag inte märkt, men så har jag ju handskar för det mesta.

precis, inte själva kontakten på huden som är problemet utan mer
att den påverkar huvudet och synen ;:)

Housemouse
Hej!
Låter ju mer som du får migrän...vissa lukter o ämnen kan ju ge det om man är känslig.
Fläckar i synfälten är ju ganska vanligt vid migrän.
ankiironninge
CITAT (Housemouse @ 26-04-2008, 08:35) *
Hej!
Låter ju mer som du får migrän...vissa lukter o ämnen kan ju ge det om man är känslig.
Fläckar i synfälten är ju ganska vanligt vid migrän.

Hm nog för att jag ofta har migrän, det stämmer.
men migränanfallet kommer aldrig till skott iallafall, känns inte ens
utan bara just denna rubbning av synfältet.

nåja smile.gif jag behöver ju inte rota ofta i dom..

skön vår

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon