gammelnalle
DATORER!!!!

Skulle kolla en räkning som jag gjort via internetbanken. Jag sparar alltid en kopia i den virtuella skrivaren

och det blir en MDI-fil...
Har inte haft problem med detta tidigare, men nu kan jag int öppna dessa filer. (Spara TILL filerna går bra)

Datorkunniga!! Hjälp mig!!

b
gammelnalle
Nytt rekord???
det har gått 12 timmar och INGEN har något svar!!!
Det har nog aldrig hänt förr....

sweatingbullets.gif

smile.gif

b

Krakan
Jag funderar lite kring ditt problem och undrar om du har installerat en ny version av Officepaketet?
I min version: 2002 sparar man som tif inte mdi
gammelnalle
Tack för ditt svar.
Nej JAG har inte istallerat något nytt officepaket. Det funkade för en tid sedan (vet jag för jag läste av några betalningar)
men om Dator devil.gif själv har installerat nåt nytt vet jag inte. Jag skall försöka att göra en systemomställning i kväll... kanske fick han (hon?) hispan när vi ställde om till sommartid eller nåt???

fler tips från coachen?

sweatingbullets.gif

b

Krakan
Kommer det upp något meddelande när du försöker öppna mdi-filerna? g.gif
Vad står det i så fall? smile.gif
gammelnalle
skall kolla exakt ikväll, men något med att han/hon inte känner igen den typen av fel och "vill du öppna med något annat program" (har ej försökt) .
Firefox går ut och frågar på nätet.....

b
KURT
Så går det när man väljer format som inte har en öppen standard! Det finns tydligen ett program som kan konvertera det till PDF format:

http://www.bugysoft.com/
Pirum
Office 2003 ska väl kunna öppna det? Har du kunnat öppna dessa filer tidigare, men inte nu?
Mollis
En tanke...har du kollat i utforskaren att filen verkligen har ändelsen .MDI? Det kan ju hända ibland att man råkar spara utan ändelse alls och då vet inte programmet vad det är för format.
gammelnalle
jorå ändelsen finns där.

och KURT: jag har inte valt. Den ligger i office 2003. (Licens och allt)

Har försökt med att ställa tilbaka systeminställningen ca 2 veckor,,,, ingen skillnad.

?????

b
Krakan
Du kanske skulle prova reparera Office.
I Lägg till eller ta bort program i Kontrollpanelen, markera Microsoft Office välj ändra och sedan reparera.
Det kanske löser problemet.
Pirum
Om du öppnar programmet "Microsoft Office Document Imaging", och sen försöker öppna .mdi-filerna, vad får du för felmeddelande då?

Tillägg: Det jag menar är att kanske har något annat program "kapat" ändelsen .mdi så att det inte automatiskt öppnas med Microsoft-verktyget "Microsoft Office Document Imaging" om man dubbelklickar på dem.
gammelnalle
Har nu försökt att laga filerna enl Krakan... gick inte,,, MEN tack vare Krakan så fick jag fram originalskivan och installerade om...

Tror ni det funkade?? Murphy var där... (som alltid)

MEN jag kan nu öppna filerna om jag väljer "öppna med" och där väljer Microsoft Office Dockument Imager..

(antar att det var så du menade Pirum ??? eler kan man göra tvärtom?? skall försöka i möra..nu är jag trött och less,..)

TACK alla ni som stöttat och försökt att hjälpa en dataidiot.

smiley_small_hug.gif kompiskram.gif thanks.gif

b
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon