Full version: Maillista ?
klipparen
Jag har blivit tillfrågad om jag vill vara med på en maillista.

Men jag vet inte riktigt vad det är.
Hon som frågade är lite dålig på att förklara, tycker jag.

Nån som är eller har varit med på nån sån och vill förklara lite mer för mig ?

Är lite "rädd" för att få för mycket skräppost t.ex.

Finns den risken ?
ängsvädd
CITAT (klipparen @ 20-04-2008, 21:18) *
Jag har blivit tillfrågad om jag vill vara med på en maillista.

Men jag vet inte riktigt vad det är.
Hon som frågade är lite dålig på att förklara, tycker jag.

Nån som är eller har varit med på nån sån och vill förklara lite mer för mig ?

Är lite "rädd" för att få för mycket skräppost t.ex.

Finns den risken ?

Det beror ju på vad det är för mejllista, vem som står för den. Vissa mejlinglistor har skydd mot spammare. Vissa mejlinglistor kan man välja att läsa på webben huvudsakligen, man kan välja hur ofta man vill ha mejl från gruppen.
KURT
Generellt är det alltid bra att ha flera E-post adresser. Skaffa en eller att par publika E-postadresser, t ex ett Gmail konto, så får du både bra Spamskydd och det gör inte så mycket om det skulle komma Spam.
Eva-Helene
Jag har varit med i en mejllista. Har en systerdotter som gillar sådana men inte såna här forum. Blev nyfiken på att testa fenomenet "mailinglista" och hoppade på en när jag fick ett erbjudande. Det var inte "my cup of tea" så efter ett par månader sa jag upp prenumerationen - vilket var väldigt enkelt. Testa så märker du om det passar dig eller inte!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon