rosita
Hur varm ska jorden vara när jag planterar squashplantorna? Den ena är ca 50 cm hög redan och blommar -fear-.gif
shaman958
CITAT (rosita @ 20-04-2008, 21:50) *
Hur varm ska jorden vara när jag planterar squashplantorna? Den ena är ca 50 cm hög redan och blommar -fear-.gif

jag gjorde samma misstag (tyvärr sä är det det...) för 2 år sedan att förodla sqash för tidigt... Det ska förodlas i början på maj för utplantering i slutet av maj, först då är det varmt nog.

forsök igjen, var vel flera frön i påsen?
KURT
Det bör i alla fall vara kontinuerligt varmare än 15 grader.
Åsa, mälardalen zon 2
I zon 1 funkar det även utmärkt att direktså ifall man sår då jorden har en temp på minst +12C. Ska man sätta ut plantor bör det vara minst +15C och all frostrisk ska vara över = man brukar få vänta til slutet av maj-början av juni i zon 1.
rosita
Jag tror att jag provar med den stora i alla fall. Det rekommenderas att plantera tomat på friland i slutet av maj i zon 1 och jag har alltid satt ut dem under första halvan av maj och det har gått bra. Det kommer att bli olidligt att ha squashen kvar i växthuset 4 veckor till... Jag ska plantera den intill växthusets södra sida, så den får det varmt och lite lä där. Jag ska avhärda den ordentligt under en vecka först. Hoppas det funkar!
ingrid fuxwall
Jag håller tummarna för att den överlever, själv har jag inte ens tagit fram påsarna med frö men vi bor ju på olika ställen.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon