patrik39
Rosenholm trädgårdsdesigner - program för trädgårdsdesign - 11.34Rosenholm trädgårdsdesigner - program för trädgårdsdesign i 2D och 3D, ... I Rosenholm trädgårdsdesigner designar man sin trädgård genom att placera ut ...
www.rosenholm.se/ - 33k - Cachad - Liknande sidor - Notera detta
Trädgård likt en karta
supportsidan
här Skogens läckerheter
design
Växtlexikonet
Fler resultat från rosenholm.se »

Någon som har provat detta !??
dessi
Hej!
Jag har Rosenholms trädgårdsdesigner, jag tycker att det är ganska användbart om man använder ett foto. Det är ganska komplicerat att bygga upp miljöerna själv. Jag har nog använt mitt program ganska mycket för att planera min trädgård
Odjuret
Jag försökte bygga upp miljön själv och det gick åt skogen. Programmet hade svårt för nivårskillnader t.ex. en kulle gick bra men en slutteräng var omöjlig.
Jag blev så frustrerad över pengarna i sjän att jag inte ens provade egen-bild-varianten.
Vilket jag ska göra nu för att planera in ett träd.
För att planera växter duger det nog men inte till annat. Iaf min åsikt.
Sommartjejen
Hej

JAg köpte programmet i vintras. Helt färdigt är det inte. Nivåskillnaderna är knöliga att få till. Likaså har jag inte hittat hur man kan ställa in storlek på träd och växter (ar bara hittat att jag anger hur många år dom är). Maijlade supporten ett par gånger men har inte fått svar. Ganska ok när man vill titta på trädgården i 3D. Min slutsats är att så här, ett lite halvkul program att ta till under vinterhalvåret, men papper och penna slår det.

Sommartjejen
dessi
hej sommartjejen!

Om du vill förstora en växt eller ett träd så markerar du den (klickar) det kommer en svart ram runt om som du drar med pilen antingen utåt (förstora) eller in åt (förminska). Vill du flytta plantan utan att den ändrar storlek så håller du in högra musknappen samtidigt som du flyttar den. Åtminstone är det så om du använder ett foto.

Ha en skön vår alla!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon