Anneli1966

Köpte 2 st blåvinge för 2 år sedan.Då blommade båda rikligt och länge.
Förra året och i år vill de inte blomma alls.
Varje vår har jag klippt ner dom och planterat om.
Har dom inomhus i köksfönstret..Vad gör jag för fel??

Anneli1966
Wilmer
Jag vet inte hur man SKA göra, men jag har en blåvinge som blommar om rikligt varje år. Den blir aldrig omplanterad, den håller på att troka ihjäl titt som tätt, jag klipper inte ner den utan binder ihop det som blir för långt.. Den blommar på de där irriterande långa skotten som kommer, kanske därför dina inte blommar om om du klipper bort dem?

Lycka till!
Betty
Min Blåvinge blir omplanterad ca varannat år... klipps aldrig, har två bågar i kors i krukan som den får slingra sig runt. Den blommar t.o.m. på vintern ibland...
DykUnderYtan
Vi fick en blåvinge i somras. Jag har inte klippt ner den något men vattnar duktigt och den blommar fortfarande. Den skjuter hela tiden ut nya "rankor" som blommar, inte jättemånga blommor men i stort sett konstant blom, även nu i december.

Jag har aldrig haft någon blåvinge tidigare men den här verkar i alla fall stormtrivas om man ska se till blomningen. Synd att bladen luktar så illa bara på en så otroligt söt blomma. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon