Full version: hur hade ni gjort?
m.öland
Förra våren, innan vi flyttade, tog jag MASSOR med sticklingar närmare bestämt upp emot 10 000 st. Dessa sticklingar satte jag i sandbland jord i murarhinkar med leca i botten och hål en bit upp (de står väldigt tätt). Sticklingarna är buxbom, liguster vit ölandstok fjärilsbuske syren honungsros klematis mfl. Jag tittade nu på sticklingarna och de flesta har fått rötter. Har nu gjort iordning ett grönsaksland på det nya stället, Tycker ni att jag ska plantera sticklingarna där för att låta dem växa på sig ett par år eller ska de stå kvar i murarhinkarna till hösten? Vad tycker ni
tomba
hej å dej möland (oj jag glömde punkten, så fel det kan bli) rolleyes.gif om dina sticklingar mår bra och du ska plantera dem i höst kan de säkert stå kvar i hinkarna, det är troligen lättare att sköta dem där än i ett nyröjt trädgårdsland. men du måste överväga vad som är minst arbetskrävande för dej. sticklingarna torde nog klara sej och om de får lite näring så kan de växa riktigt bra i krukorna. coolgleam.gif
ingrid fuxwall
Jag skulle låtit dem stå kvar i hinkar men kanske skaffat fler kärl och gett varje skott lite större utrymme.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon