evni
Hej !

Min mamma behöver Er hjälp.
Hon har en Magnolia som hon flyttade på från ett ställe till ett annat i trädgården. Våren 2006 var det.
Innan flytten så blommade den jättefint men inte varken förra året eller i år.
Det är massor med knoppar men dom vill inte slå ut.
Den har liksom stannat av.
Vad tror Ni att det kan vara för fel ?

/Eva
Flyguy
Jag har förstås inte grävt upp och flyttat någon magnolia , men de större exemplar i blombar storlek jag planterat har gärna velat stå och tjura något eller några år, både med blom och tillväxt.
Det kan vara en sådan störning som utlöst protesten, ge den något år och en bra sommar, så kanske den kommer igen!
Fågelvägen
Har inte magnoliorna väldigt känsliga rötter? Det tar kanske lång tid för den att utveckla nya rötter om de blev skadade vid flytten.
Christer i Falköping
Skulle också tro att det handlar om rötterna här. Kan inte mycket om magnolior, men vet att deras rötter inte skall störas för då kan de tjura länge.
Christer.
evni
Tack snälla Ni för svar. Då ska jag vidarebefordra detta till min mamma att det förmodlingen beror på att rötterna kan ha blivit skadade vid flytten.

/Eva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon