Sommartjejen
Hej

Någon av er som var på Mässan som provade Garden Girl-kläderna, eller någon annan kanske? Ser jättemysiga ut på bild, man man vill ju gärna känna/prova innan man beställer.

Sommartjejen
catlady
Var precis inne på deras hemsida och nästan allt är slut! De blev helt tagna på sängen över hur stort intresset var och åtminstone deras hängslebyxor är nästan helt slut. Nytt inkommer i maj.
Lady Hamilton
Här kan du läsa lite om dem

Hängsel byxa

Jag har nu testa mina byxor i flera dagar både inne och ute Och jag måste säga att de fungerar perfekt tummenupp.gif Sätter man i 'knäkuddarna' så är det inga problem att stå på knä även på hårda underlag Många bra och praktiska fixor man har "allt" med sig Har t o m hunnit tvätta dem i 60° utan problem De ser likadana ut som när de var nya
CurlySue
personligen blev jag besviken på det snåla storlektsutbudet.
Hur många vuxna trädgårdsintresserade kvinnor kommer i en 34:a??
Inte ens min adopterade bonusdotter från Thailand kommer i en 34:a.
Mailade dem och frågade varför de inte istället hade en 54 som storlek...eller åtminstone en 46/48...
Fick till svar att de inte hade råd att ha en större variation på storlekarna.
Bettis
Jag har köpt mig ett par vanliga snickarbyxor som gubbarna har giggle.gif fungerar perfekt, massor med fickor och jag har lagt i knäskydd också, helt perfekt tummenupp.gif
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (sarah68 @ 22-04-2008, 11:11) *
personligen blev jag besviken på det snåla storlektsutbudet.
Hur många vuxna trädgårdsintresserade kvinnor kommer i en 34:a??
Inte ens min adopterade bonusdotter från Thailand kommer i en 34:a.
Mailade dem och frågade varför de inte istället hade en 54 som storlek...eller åtminstone en 46/48...
Fick till svar att de inte hade råd att ha en större variation på storlekarna.

Jag kommer i storlek 34 vilket är mitt problem som jobbar inom trädgård för de arbetskläder jag blir erbjuden att få via jobbet är i herrstorlekar och så små kläder har de inte i sortimentet. Jag brukar ta minsta storleken i allt men ändå är de jätteförstora. Det är lätt att få tag på stora storlekar hos de flesta vanliga företag som säljer arbetskläder men små kläder är svårt att få tag på så därför tycker jag det är bra att det dyker upp firmor som har mindre storlekar men jag skulle önska att de erbjuder riktiga arbetskläder för yrkesfolk också.
Anki V
Garden Girl:s storlekar får man ta med en nypa salt.....Jag är en ganska normal 38 men kom ledigt i deras 34.

/Anki
Mollis
CITAT (Bettis @ 22-04-2008, 11:24) *
Jag har köpt mig ett par vanliga snickarbyxor som gubbarna har giggle.gif fungerar perfekt, massor med fickor och jag har lagt i knäskydd också, helt perfekt tummenupp.gif

Jag kör också vanliga Fristads snickarbrallor med knäskydd, han som säljer dem beställde hem den allra minsta storleken som finns till mig, dom är ju lite stora men viker man upp benen så funkar det. Ska prova Garden Girl´s när jag byter nästa gång.
Sommartjejen
Hej

Låter som ett bra köp (dessutom lite roligare än vanliga snickarbyxor), men kanske man ska gå ned något i storlek. Dom hade ju en ganska bra måttabell på hemsidan. Hoppas att dom är med och visar sitt sortiment på Trädgårdsdagarna på Liseberg.
Gåsis
Dom var underbart fina men jag är rädd att min man plötsligt får för sig att jag ska gräva själv i trädgården om jag har såna byxor så jag avstod giggle.gif Dessutom var minsta storleken för stor för mig, jag som är en vanlig 34:a -cry-.gif

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon