Full version: efter "Körslaget"
Kathy

Visst var det synd att Markoolios och Rilles kör åkte ur "Körslaget" i lördags, men misströsta inte.
Fredagen den 6 juni, på själva nationaldagen, så kommer Markoolio uppträda på Gröna Lunds stora scen.
Hans hemliga gäst är Rille.
Det ryktas om att Rille kommer köra sitt berömda, efterfrågade luftgitarrsolo. coolgleam.gif
Kathy
*putt*.... smile.gif
KURT
Efter körslaget kommer väl något nytt program som Sveriges kommuner skall betala åt TV4.
Chamomille
CITAT (KURT @ 23-04-2008, 06:31) *
Efter körslaget kommer väl något nytt program som Sveriges kommuner skall betala åt TV4.

confused.gif
Piccante
CITAT (Chamomille @ 23-04-2008, 06:48) *
confused.gif

Kommuner som ansåg sig ha råd med det betalade upp till 250,000Kr för att medverka i körslaget och få lite gratisreklam för sin stad i tv. Stadskampen i TV4 var väl oxå finansierat av städerna som deltog?
Aqvakul
CITAT (Markus_H @ 23-04-2008, 07:50) *
Kommuner som ansåg sig ha råd med det betalade upp till 250,000Kr för att medverka i körslaget och få lite gratisreklam för sin stad i tv. Stadskampen i TV4 var väl oxå finansierat av städerna som deltog?

Precis, money talks! flirting.gif
Chamomille
Jaha, det visste jag inte duh.gif Jag trodde att TV4 var finansierat av reklam.
KURT
Tydligen är det programmet Idol som ersätter körslaget i TV4, och vem betalar det?

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article2243424.ab
Aqvakul
CITAT (KURT @ 23-04-2008, 08:08) *
Tydligen är det programmet Idol som ersätter körslaget i TV4, och vem betalar det?

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article2243424.ab

osmakligt! thumbdown.gif
Betty
CITAT (Aqvakul @ 23-04-2008, 10:21) *
osmakligt! thumbdown.gif

Instämmer! Jag tycker att det är fel att kommuninnevånarna/skattebetalarna ska behöva betala för att deras kommuner ska få synas i TV. Tror inte att den "reklamen" får fler att vilja flytta till vare sig Luleå, Mora eller Laxå till exempel. no.gif
Det finns viktigare saker att lägga skattepengarna på.
kristerh
CITAT (Chamomille @ 23-04-2008, 07:59) *
Jaha, det visste jag inte duh.gif Jag trodde att TV4 var finansierat av reklam.

+ alla pengar som strömmar in när folk ringer in o röstar crying.gif snacka om bra affärsidé, folk o kommuner
betalar programmen, tycker att tv4 borde satsa på att inte ha reklamavbrott i dessa program eftersom de får in såpass mycket pengar ändå men icke, mycket vill ha mer...

Att folk sedan är dumma nog att ringa in tycker jag är konstigt, inte undra på att snart alla underhållningsprogram på tv4 snart är ring in o rösta program w00t.gif

snart får man väl ringa in för att se på nyheterna...
Anki på Öland
+ alla pengar dom får in på alla som ringer på deras fåniga frågesporter som dom har både dagtid och nattetid!! Det måtte bli en rejäl slant varje dag också!!
Anki
Kathy
CITAT (KURT @ 23-04-2008, 06:31) *

Ja, nu var det inte det som var syfte med den här tråden.
Chamomille
CITAT (kristerh @ 23-04-2008, 11:31) *
+ alla pengar som strömmar in när folk ringer in o röstar crying.gif snacka om bra affärsidé, folk o kommuner
betalar programmen, tycker att tv4 borde satsa på att inte ha reklamavbrott i dessa program eftersom de får in såpass mycket pengar ändå men icke, mycket vill ha mer...

Att folk sedan är dumma nog att ringa in tycker jag är konstigt, inte undra på att snart alla underhållningsprogram på tv4 snart är ring in o rösta program w00t.gif

snart får man väl ringa in för att se på nyheterna...

giggle.gif
netaave
För en del av körerna väntar andra arrangemang, dalakören och Agnes kör har redan bokningar.
Och markoolios hemliga gäst är ju inte hemlig längre då.....
Kathy
CITAT (netaave @ 24-04-2008, 11:10) *
.....//.......Och markoolios hemliga gäst är ju inte hemlig längre då.....

Det var just det som var charmigt....
I Aftonbladet intervjuades Marko och Rille och Rille säger att "jag är Markos hemliga gäst". wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon