Full version: Gödsel?
vicky-g
Har blivit med odlingslott (med mycket ogräs sad.gif ). Den har odlats ganska traditionellt, men jag är mera för att odla lite mer naturligt. Frågan är vad jag ska använda för gödsel g.gif . Jag har slängt på några säckar med naturgödslad barkmull mest för att förbättra jorden lite, lerjord. Men den gödseln som är i räcker ju inte på långa vägar, eller? Så vad är naturligt/ekologiskt/KRAV att gödsla med nu på våren? Gärna ekonomiskt också. Stallgödsel kan jag inte få tag på så det bör vara något som man kan köpa i "affären".

Jorden är en mycket bördig lerjord med en himla massa liv i. Maskarna är nästan lika stora som ormar om man får tro min dotter på 4 år. biggrin.gif

KURT
Köp kogödsel på påse, den är välbrunnen så du kan knappast övergödsla. Kan du sedan gröngödsla under säsongen, med gräsklipp eller liknande så är det bra.
Piccante
CITAT (vicky-g @ 22-04-2008, 10:26) *
Har blivit med odlingslott (med mycket ogräs sad.gif ). Den har odlats ganska traditionellt, men jag är mera för att odla lite mer naturligt. Frågan är vad jag ska använda för gödsel g.gif . Jag har slängt på några säckar med naturgödslad barkmull mest för att förbättra jorden lite, lerjord. Men den gödseln som är i räcker ju inte på långa vägar, eller? Så vad är naturligt/ekologiskt/KRAV att gödsla med nu på våren? Gärna ekonomiskt också. Stallgödsel kan jag inte få tag på så det bör vara något som man kan köpa i "affären".

Jorden är en mycket bördig lerjord med en himla massa liv i. Maskarna är nästan lika stora som ormar om man får tro min dotter på 4 år. biggrin.gif

Tror du har en ganska näringsrik och bördig jord redan. Jag skulle ta det lite lugnt med gödseln nu för övergödslar du så kommer du bara få massa blast men lite grönsaker. Gödsla hellre senare när det växer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon