Elinzon1-2
Eller är det grannen som kastar in skiten?

Jag har fått för mig att katter helst bajsar på bar jord, så mitt på gräsmattan känns lite konstigt. Ändå ligger det kattskit där som hundarna äääälskar att rulla sig i. ÄCKLIGT!

Så hur tror ni det är med grannsämjan?

Elin
CillaM
Visst, katter KAN bajsa mitt på öppen yta på gräset (det är då frågan om en alfakatt som visar revir) men vanligare är att det är hundar som är 'boven'
KURT
Bästa lösningen är naturligtvis att ta ett DNA prov!
Thé
Jag har hittat bajs mitt ute på gräsmattan vid minst tre tillfällen, och här går många katter. Några lösa hundar har jag däremot aldrig sett, så jag skulle tro att det är en katt som gjort ifrån sig.

De använder även den bara marken runt det nyplanterade plommonträdet och äppleträdet som toalett. Är det någon som vet om kattbajs är bra gödsel?
Chamomille
Räv
Solstorm
Ja det gör de. Såg min katt bajsa mitt på gräsmattan i går.
Karin i Småland
Jag tror det är Igelkottarna som vaknat ur vinterdvalan (de kommer fram i skymningen och letar mat/sniglar i gräsmattorna) och jag har själv sett med egna ögon när de bajsar i gräset.
MariaS
Räven är duktig på att bajsa på öppna ytor och de gör det gärna där det går mycke katter, för att hävda revir!
rosita
Visst kan det vara en katt! Vi har två katter och en av dem bajsar faktiskt mitt på gräsmattan. Vi har igelkottar i trädgården och de bajsar också var som helst.
Ingrid Zon3
CITAT (holyanna @ 22-04-2008, 14:03) *
Är det någon som vet om kattbajs är bra gödsel?

Ja, inte är det nåt fel på det som gödsel. Släng ner det i komposten. Tillåter mig att anta att det samma gäller om det är igelkott, räv, hund eller annat.

Mina katter, som är långt ifrån alfa när de är ute, gräver ner sitt ordentligt. Och där får det ligga.
Elinzon1-2
Räv är jag tveksam till (villa i centrala Göteborg) men katt kan det alltså vara och inte grannarna.

Vi har sagt till grannarnas barn flera gånger och till slut pratat med mamman om att barnen helst inte behöver springa genom vår trädgård (100 kvm) och trampa i rabatterna. Det är en lek de haft, springa genom trädgården och jaga våra hundar... så jag tänkte att det kunde vara en hämnd för att vi varit "dumma".

Jag tar hellre den naturliga orsaken, att katten lagt skiten där själv. Katter finns det gott om, okastrerade sådana som kissar rosdoft dessutom

Elin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon