Söttok06
mot en avgift. Nu undrar jag om jag kan lägga ut den alltså blanda ut den med den jord som finns där eller blanda med vanlig planteringsjord. Blir det för starkt så att säga? Tänkte odla potatis, tomater, kapkrusbär och solrosor. Sen har jag lagt tidningar ovanpå en del av jorden. Där tänkte jag lägga på jord/hästgödsel och odla sommarblommor.

Där jag ska odla potatisen tänkte jag först gräva om och rensa bort allt ogräset som finns, sen lägga på den "nya blandningen".

Kan man göra så här?
skogstroll
förra våren blandade jag ner brunnen hästgödsel i mina odlingslådor mm i växthuset, tomaterna växte ordentligt och fick mycket tomater smile.gif en solros trivdes också bra i hästgödseln + en del kompostjord

[attachment=17154:P8140028.JPG]
KURT
Beroende på hur välbrunnen den är så kanske du skall ta det lite försiktigt med potatisen. Men övriga kan knappast få alltför mycket av brunnen gödsel.
Söttok06
Den är nog från förra året skulle jag tro. Är det väl brunnen då?
KURT
CITAT (Söttok06 @ 22-04-2008, 12:48) *
Den är nog från förra året skulle jag tro. Är det väl brunnen då?

Det beror på många faktorer, vad de har för strömaterial, hur den legat osv. Bra brunnen stallgödsel brukar man säga skall ha halm som strömaterial och ha legat i 3 år. Men det hittar man ju aldrig, om man inte sköter det själv!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon