Bettis
för idag iaf, rensade ogräs då kommer det två stora skalbaggar eller vad det var, storlek som i mitt tycke en rottwailer -fear-.gif , sedan gick en mask nästan till anfall den var minst 2dm lång och då gav jag nästan upp, reste mig och skulle tömma ogräset i komposten och vad rusar iväg då en MUS -fear-.gif , nä sa jag nu räcker det, jag lägger ner detta idag angry.gif måste alla dessa äckliga djur springa där jag är ranting.gif tacka vet jag vintern då är dom borta giggle.gif
Wilmer

Ingen sådan då??
Bettis
rotfl.gif nä som tur var
Wilmer
Gå inte ut mer i dag då, puh!!
Aqvakul
många små djur ryms i vår fria natur....... flirting.gif
Bettis
CITAT (Aqvakul @ 22-04-2008, 15:08) *
många små djur ryms i vår fria natur....... flirting.gif

Jag vet men dom är äckliga, virrar hit och dit crying.gif
Solstorm
Katter har väl en bra storlek? Och de hjälper till att hålla bort en del möss och ormar och annat.
skogstroll
spindlar tycker ja kan vara lite jobbiga för man vet inte åt vilket håll de ska (oftast rakt mot mig tyvärr). Annars tycker de nog vi är bra mycke äckligare giggle.gif
Aqvakul
CITAT (skogstroll @ 22-04-2008, 15:49) *
........ Annars tycker de nog vi är bra mycke äckligare giggle.gif

yes.gif
Betty
Småfnissar när jag läser ditt inlägg Bettis, giggle.gif Jag är själv ganska pjoskig när det gäller småkryp i trädgården, värst är det så här i början på säsongen innan man hunnit vänja sig efter en lång krypfri vinter. Men senare blir jag så härdad av alla krypena så jag står ut - fast spindlar fixar jag inte... -fear-.gif
Bettis
Ja jag vet att dom är räddare för mig, vilket är väldigt bra naughty.gif men likt förbaskat skriker jag till när något kommer rusande mot mig -fear-.gif man lyfter på en sten eller tar bort dött gräs så kryllar det åt alla håll och kanter, fy så äckligt crazy.gif
skogstroll
tycker min kryptolerans blir bättre för varje år, jag är inte särskilt rädd för spindlar längre (fast de är lite för snabba för min smak att hållla i) och skalbaggar är ju bara vackra. däremot är jag hemskt irriterad på fågeln som sitter i tallen utanför sovrummet o kacklar kl 4 på morgonen. varför ska de ALLTID sitta precis utanför sovrumsfönstret kl 4???? ranting.gif
Bettis
Samma här giggle.gif men här är det någon form av sammanträde i ca 1 timma sedan sticker dom iväg hela bunten. Jag tycker det är härligt att lyssna på då somnar jag om så gott igen rolleyes.gif
Aqvakul
påminner mig om en tupp jag fick när jag fyllde 40. Den satte sig i en gran och väckte mig tidigare och tidigare för varje morgon. En bit in i maj så tappade den orken och gav sig hem dit han kom från......
skogstroll
jag börjar tro det är en ond fågel som förföljer mig vart jag än flyttar -fear-.gif börjar gapa vid fyra och slutar 10 minuter innan klockan ska ringa... har funderat på olika typer av hämndaktioner... [attachment=17158:bazooka.jpg]
Lilla Birka
rotfl.gif Jösses, vilka naturvänner! sos.gif
Bettis
Jag är faktiskt naturvän flirting.gif älskar naturen är ute i skogen ett par timmar varje dag med hundarna, nu har ju även dom ranting.gif ranting.gif spindlarna vaknat också så nu får man börja gå där och torka ansiktet igen när man har raserat spindelns nät whist.gif jag gillar inte dom små kräken. Dom stora går bra hästar, hundar mm, men dom små gillar jag inte naughty.gif
Wilmer
Tog ut alla mina fuschsior från jordkällaren i dag för att kolla överlevnad och knipsa ner dem lite. Ställde kruka efter kruka på marken och friserade. Fick ont i knäet, så nästa kruka jag gick ner och hämtade höll jag i famnen och började knipsa. VE O FASA!! Hur korkad får jag bli??? Hur kunde jag glömma monsterspinldarna som bor där nere som jag skulle se upp för i vår när växterna skulle ut??? Givetvis satt en just i den krukan och började förvirrat springa runt. Jag slängde faktiskt inte blomman i backen, men den hamnade där med en lätt smäll. -fear-.gif
Bettis
CITAT (Wilmer @ 22-04-2008, 20:45) *
Tog ut alla mina fuschsior från jordkällaren i dag för att kolla överlevnad och knipsa ner dem lite. Ställde kruka efter kruka på marken och friserade. Fick ont i knäet, så nästa kruka jag gick ner och hämtade höll jag i famnen och började knipsa. VE O FASA!! Hur korkad får jag bli??? Hur kunde jag glömma monsterspinldarna som bor där nere som jag skulle se upp för i vår när växterna skulle ut??? Givetvis satt en just i den krukan och började förvirrat springa runt. Jag slängde faktiskt inte blomman i backen, men den hamnade där med en lätt smäll. -fear-.gif

Jag förstår precis, jag säger ju att dom är äckliga dom små kräken (bet den dig)
Lemonne

Jag såg nästan en huggorm idag!! fear.gif Fruktansvärt! Otäcka djur!! Det var visserligen en liten gummislang, den här gången. Men nästa gång är det säkert en huggorm på riktigt!!
pejori
CITAT (Bettis @ 22-04-2008, 14:24) *
/.../sedan gick en mask nästan till anfall den var minst 2dm lång och då gav jag nästan upp, /.../

Har du fått mördarmaskar?????? rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Lemonne
CITAT (pejori @ 26-04-2008, 23:21) *
Har du fått mördarmaskar?????? rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Mördarmaskar?? Hualigen, uschalingen, milda makter... Nä det blir nog bara odling i kruka för min del i år... sos.gif -cry-.gif ohmy.gif
Lilla Birka
Den här sötnosen hittade jag när jag öppnade säcken med pelargonjord, så du får nog sluta med krukväxter också, man går inte säker nånstans![attachment=17336:DSCN0312.JPG]
Wilmer
CITAT
Jag förstår precis, jag säger ju att dom är äckliga dom små kräken (bet den dig)

Jag är helt säker på att den var på väg att sätta huggisarna i mig, den kamouflerade det bara genom att springa åt andra hållet crazy.gif
Aqvakul
CITAT (Wilmer @ 27-04-2008, 15:06) *
Jag är helt säker på att den var på väg att sätta huggisarna i mig, den kamouflerade det bara genom att springa åt andra hållet crazy.gif

Du får bussa Molly på dem!!!
silos
När jag hade hus för 11 år sedan hade jag alla slags små kryp och smådjur som sniglar,myror,möss,paddor etc...och en massa blommor i 16 rabatter.inget blev förstörd av dessa varelse.Ändå så hade jag ihjäl både myror och sniglar och DET ångrar jag fortfarande:( idag skulle jag helst inte döda,men ibland måste jag döda fästingar och myggor.sad.gif
Wilmer
Silos, nej inte döda. Flytta på dem kan man göra..
silos
CITAT (Wilmer @ 27-04-2008, 15:59) *
Silos, nej inte döda. Flytta på dem kan man göra..

Precis!! Då kan du förstå hur ångerfull jag är....
Aqvakul
[attachment=17357:fjärilsvarning.jpg]
HelenN
haha, va roliga ni är rotfl.gif , tur att inte maskarna & råttorna anfaller då!
Bettis
CITAT (lämås @ 27-04-2008, 17:22) *
haha, va roliga ni är rotfl.gif , tur att inte maskarna & råttorna anfaller då!

ohmy.gif det är ju det dom gör, om man inte hinner undan fear.gif
Aqvakul
[attachment=17390:harförbud.jpg]
Wilmer
Hjälper det Aq?
Aqvakul
CITAT (Wilmer @ 27-04-2008, 21:36) *
Hjälper det Aq?

Visst, nu är de varnade - sen smäller det.... crazy.gif
Wilmer
Mums, kaninragu!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon