MariaÖrebro
... har någon hört nåt än? Det hinner ju bli högsommar innan det händer nåt!
Alba
Jag har varken fått tidning eller inbetalningskort på avgiften.

Konstigt........tiden går och det är ju nu man vill ha tiningen.

Jag tänkte skriva till Allers och fråga men då ska man ange en internetkod som ska finnas på erbjudandet. Den kan då inte jag hitta.
Bee
Samma här. Jag väntar å väntar...

Alba
Nu har jag mejlat frågan till Allers. Fortsättning följer...... biggrin.gif
Bee
Hihi! Jag har också mailat dom nyss biggrin.gif
Lemonne

Jag med... har gått och väntat hur länge som helst ju!!
skogstroll
Tog många veckor innan jag fick första tidningen (häromdan)
lilla mamma
Ja, inbetalningskortet har väl posten slarvat bort som all annan post här..
Sussgirl
Hej!

Jag har också nappat på erbjudandet med Piilu.
Men jag tro de skickar nu i början på maj första tidningen när det nya numret kommer.
Hoppas det iallafall.. =)

/Susanne
Alba
CITAT (Sussgirl @ 23-04-2008, 10:30) *
Hej!

Men jag tro de skickar nu i början på maj första tidningen när det nya numret kommer.

/Susanne

Hoppas det är så. Jag har inte fått svar på mejlet än....men det komemr nog.
Bee
CITAT (Sussgirl @ 23-04-2008, 10:30) *
Hej!

/Susanne

I min bekräftelse stod det att dom skickar premien, dvs Piilu, 3 veckor efter att dom har registrerat betalningen av provprenumerationen. Då kan dom ju inte vänta till i maj med att skicka räkningen. Det blir väldigt sent att stoppa Piilu i marken sad.gif
Tosan
Jag fick tidningen idag, så det är nog på gång.
Alba
Håller tummarna....hoppas hoppas....kanske i morgon.
Lillja
Jag har också fått den, betalade gjorde jag på en gång, hoppas
blomman hinner komma innan hösten, sommarn är kort häruppe.
Alba
yahoo.gif Den kom idag. Nu har jag också betalat in och ska börja vänta på Piilu.
Bee
CITAT (Alba @ 23-04-2008, 13:03) *
yahoo.gif Den kom idag. Nu har jag också betalat in och ska börja vänta på Piilu.

Vågar jag hoppas att det ligger något och väntar i min brevlåda också idag?
Plötsligt vill jag åka hem tidigare smile.gif

PS. Smart sätt av Allers att snabbt få in pengarna tongue.gif
Sussgirl
Bara för att vi pratat om det så kom tidningen idag =)
Både Allers och allt om trädgård.

Nu är det bara att vänta på clematisen då =)

/Susanne
astrantia
I dag fick jag min tidning och inbetalningskort. Men ingenstans står det ett enda ord om klematisen och när den kommer.

Stod det nåt i de papper ni fick med inbetalningskortet?
Jag tycker att de kunde nämna det - men det kanske de inte gör. Behöver jag bli orolig?

edit: stavfel
Aqvakul
CITAT (astrantia @ 24-04-2008, 00:59) *
I dag fick jag min tidning och inbetalningskort. Men ingenstans står det ett enda ord om klematisen och när den kommer.

Jag tycker att de kunde nämna det - men det kanske de inte gör. Behöver jag bli orolig?

Reagerade också på det.
Tror dock inte vi behöver vara oroliga för att klematisen inte ska komma, möjligen när......
Klantar de till detta så är det mkt dålig PR bland trädgårdsvänner, och sånt sprider sig ju snabbt...
Bee
CITAT (astrantia @ 24-04-2008, 00:59) *

I bekräftelsen står det att dom skickar klematisen ca 3 veckor efter att dom registrerat betalningen. Så räkna 3 veckor från betalningsdatum. Jag fick också tidning + inbetalningskort igår. Satte betaldag till idag så jag räknar med att Piilu dyker upp nån gång i vecka 21, dvs i mitten av maj.

Och vi får väl hoppas att det håller. I januari hoppade jag på ett erbjudande om provprenumeration på tidningen Iform. Inte för att jag är så värst intreserad av tidningen men jag ville ha premien. Det var samma villkor. Inte har det dykt upp någon premie! Igår kollade jag upp det och då sa man att pga den stora anstormningen av nya prenumeranter så kommer inte premien förrän tidigast vecka 20, ca 10-12 veckor senare än utlovat!
astrantia
CITAT (Aqvakul @ 24-04-2008, 08:38) *
Tror dock inte vi behöver vara oroliga för att klematisen inte ska komma, möjligen när......
Klantar de till detta så är det mkt dålig PR bland trädgårdsvänner, och sånt sprider sig ju snabbt...

Vad härligt! Nu fick du mig att känna mig som en riktig maktfaktor. happy.gif
Men det är väl så, tillsammans är vi starka...
Bruna fingrar i Handen
Jag fick min klematis idag...betalade in den 23/4..Hoppas ni åxå har fått era blomma.gif
Alba
Jag betalade samma dag som tidningen kom.

Jag har fått en avi om ett paket att hämta på ICA.......kanske det är Klematisen. Jag fattade inte vad det kunde vara. Hoppas...hoppas .......

Jaa.....i går fick jag min kelmatis. Nu gäller det bara att få den att överleva också.
Blomstertanten
Min clematis kom i dag ! biggrin.gif
Jag trodde jag skulle få vänta längre , betalade räkningen med övriga räkning i månadsskiftet.
Lady Hamilton
Jag har inte betalat shy.gif ....och jag minns inte ens om jag beställt.........men i dag har jag i allafall fått en Piilu i brevlådan
(Anki V var det kanske du som skulle ha den? giggle.gif )
Monaxe
Idag kom min Piilu också!
Ser lite hängig och lessen ut, men fin jord och bra läge, så kommer den nog snart.
Anna i Åkarp
Min kom idag, och det var nog knappt två veckor sedan jag beställde. Den såg riktigt fin och glad ut.
storm
Min kom åckså idag den såg sååå hängig ut och små bladlöss men jag har sköljt av och planterat i god jord,hoppas att den repar sig smile.gif
Bee
Min lilla Piilu, Little Duckling, kom också idag! Hon var lite klenare än de andra som stod på altanen och väntade på henne men hon hämtar sig snart hoppas jag. Nu är hon i jorden. Tillsammans med en the President skall hon klänga på ett torn i rabatten (i ett annat torn klänger nu Multi Blue och Madame le Coultre).
Anki V
CITAT (Lady Hamilton @ 09-05-2008, 14:27) *
Jag har inte betalat shy.gif ....och jag minns inte ens om jag beställt.........men i dag har jag i allafall fått en Piilu i brevlådan
(Anki V var det kanske du som skulle ha den? giggle.gif )

Japp….i alla fall så tror jag den var tänkt för mig för nu står den i min rabatt crazy.gif

Tusen tack Lady Hamilton, den kommer att bli heltjusig mot det rostiga armeringsnätet thanks.gif .

Och ännu ett jättetack för alla tusentalet scillalökar……fram åt veckan lyckas jag kanske räta upp ryggen som fastnat i planteringsläge blush.gif ……men det är det värt. Nästa vår kommer det att vara en blå matta under äppelträdet wub.gif .

/Anki

Lady Hamilton
Kan 'se' dig framför mig hur du planterat............
giggle.gif
Susanne i Linköping
Min clematis kom i förra veckan, men tyvärr verkar den död. Min brevlåda sitter ett stycke från huset så jag tänkte ta med mig posten på väg till jobbet, men eftersom jag cyklade kunde jag inte ta med mig kartongen utan ställde den i skuggan bakom brevlådorna istället. När jag kom hem hade någon smart person satt tillbaka kartongen i brevlådan igen, mitt i solgasset. SNYFT!
Eva 33c
Jag fick min i fredags och den blir det nog inget av. Den satt fastsnurrad med ett brett hårt gummiband runt både kruka och stjälk. När jag lirkat loss den visade det sig att stjälken var av på tvåställen och ett litet skott vid sidan om var ruttet. Lite trist.
Jag har tagit foton på den och hoppas kanske att jag kan få en ny? De är visst levererade av Bakker som ju är lite "ökända" för hanteringen av levande växter...
Alba
Jag mejlade till Allers förra veckan och talade om hur Klematisen såg ut. Vissen torr och halvdöd.
Jag sa också att jag planterat om den och skulle avvakta någon vecka. I dag fick jag ett mejl att de skickar en ny.
*Ulrica*
CITAT (Alba @ 12-05-2008, 09:41) *
Jag mejlade till Allers förra veckan och talade om hur Klematisen såg ut. Vissen torr och halvdöd.
Jag sa också att jag planterat om den och skulle avvakta någon vecka. I dag fick jag ett mejl att de skickar en ny.
Då ska jag också göra det, för jag tror knappast min tar sig heller. Allt ovan jord var knastertorrt...
johannea
Jag fick min förra veckan, verkar helt stendöd, inget levande ovan mark... jättebesviken, men tänkte inte på att man kunde ha reklamerat en premie... crying.gif jag grävde iaf ner den så får ja väll se om de blir nåt...
Alba
CITAT (johannea @ 13-05-2008, 08:34) *
Jag fick min förra veckan, verkar helt stendöd, inget levande ovan mark... jättebesviken, men tänkte inte på att man kunde ha reklamerat en premie... crying.gif jag grävde iaf ner den så får ja väll se om de blir nåt...

Jag tycker att du ska reklamera den nu. Berätta som det är att du har grävt ner den men att den verkar död.
De är så välvilliga på Allers så det är inget problem att mejla till dem.

Jag reklamerade ju min och skulle få en ny. Om den också är dålig så hör du av dig igen sa man på Allers.
Men döm om min förvåning när min "dödaplanta" har börjat skjuta och växer som bara den. Jag ahr nu mejlat Allers igen och berättat.
Eva 33c
Jag mailade också och reklamerade nmed bifogat foto, min var avbruten på två ställen. de beklagade det hela och jag får en extra tidning som tröst...
Ingen ny planta alltså. Kanske reklamationerna blev för många? Trist, fast tidningen var trevlig i allafall.
Juli S
Visste inte att går att reklamera premien heller, men ska göra det med. Det är inte kul att få premie som är helt död thumbdown.gif .
Bruna fingrar i Handen
fy fabian vilken besvikelse den lilla plantan var...nu är den stendöd.
har meilat Allers men de har inte ens svarat -cry-.gif
johannea
Mej har de inte heller svarat, de var nog trötta på alla reklamationer... crazy.gif
Aqvakul
Misstänker att de allra flesta valde erbjudandet för att få klematisen.... och nu blir många väldigt besvikna......mest besvikna på Allers, men kanske också lite besvikna på Odla - då det annonserades rejält här....
Irene_L
Vilken tur jag hade! Min är jättefin och blommar för fullt! tummenupp.gif

[attachment=19171:klematis_allers.JPG]
titti49zon6
...som lite motvikt till alla klagomål......jag fick min klematis innan jag fått tidning och inbetalningskort bravo.gif
och den var i fint skick, inte så jättestor men grön och frodig och nu växer den så fint
jag beställde min prenumeration på mässan men det har nog ingen betydelse, ofta får man ju vänta länge på premier
när man prenumererar på tidningar och det tycker jag inte att man ska anklaga Odla för ( eller den dåliga kvaliten som en del fått på plantan)
tror att de flesta är nöjda men det är ingen eller få som säger det g.gif och jag valde erbjudandet för att få enbra tidning, klematisen är en bonus tongue.gif
Bruna fingrar i Handen
Jo.. håller med, Tidningen köpte jag innan och kommer att fortsätta, men besvikelsen var och är ett faktum..
Ville ju ha Clematisen -cry-.gif
Eva 33c
Jag sparade trots allt min som var avbruten och rutten, för kanske finns det liv i rötterna trots allt. Och idag såg jag ett pyttelitet grönt skott skjuta upp intill den avbrutna stammen. Om jag sköter om den kanske det kan bli något så småningom i allafall. Men den får stå i kruka så länge.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon