skogstroll
Halloj, jag saknar lite blommor på höger sida av skrivbordet också. Sitter ju här ändå i 8 timmar om dan så lite ögonfröjd kan man ju ha smile.gif Skulle vara tacksam för tips på mindre blommor som kan stå lite inåt rummet! smile.gif kaktusar vill väl ha ljus eller?
Chivvie
Kalanchoe/våreld/höstglöd är billiga och finns överallt. Går även lätt att ta sticklingar och rota i vatten. Finns i nästan alla upptänkliga färger och även i mini-storlek.
skogstroll
tackar! smile.gif
Lars-Olof Arvids
Fredskalla och silverkalla hör till de tåligaste krukväxterna när det gäller att stå mörkt. På mitt kontorsrum blommar fredskallorna snällt trots att de inte står vid fönstret. Annars håller jag med om att våreld/höstglöd är ett utmärkt förslag. Många slänger dem när de har blommat över - gör inte det, för de kommer att blomma om och är som sagt lätta att ta sticklingar på!

Olle
skogstroll
jaså jag trodde det var städerskan som pysslade om kallorna på kontoret eftersom de blommar så fint giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon