Suz
Hej!

Jag har några Physalisplantor som jag satte sent förra sommaren. De vart långa och gängliga och mot hösten ville jag kasta dem men gubben skrek i högan sky. Nu har de "bott" i en hörna i vardagsrummet och jag kan inte påstå att jag skött dem särskilt väl. Jag hoppades mest att de skulle torka ihop så jag fick bära ut dem på komposten. whist.gif

Men de har överlevt och nu skulle jag vilja ge dem en ny ordentlig chans. De är dryga 1 och en halv meter höga och står i alldeles för små krukor.
Jag tänkte plantera om dem (har läst att de ska ha samma förutsättningar som ex. tomater) men kan jag klippa ner dem?
Nu är de bara långa långa tunna stänglar med stora blad på.
Vilka chanser har jag med dem tror ni?
MariaS
Du kan klippa ner dem till första bladpar. Passa på att sätta några sticklingar då också. Sätt dem sen i 10-15 liters krukor, med bra jord och vattna. Ställ dem så ljust du kan! Snart kommer de första blommorna att visa sig och därefter "godiset".
Suz
Tack för hjälpen! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon