Full version: Hallå ni sykunniga!
Magdis
Vi har köpt takskenor och krokar för att sätta upp ett draperi i dotterns rum och det följde med rynkband som man ska sy fast på draperierna och fästa i krokarna. De är inte elastiska. Ska man bara sy på dem rakt av eller ska de rynkas månntro? Jag har inte den blekaste aning. confused.gif
*Stintan*
Du ska väl rynka efter att du sytt fast banden annars blir det väldigt konstigt.
Magdis
CITAT (Stintan43 @ 22-04-2008, 19:19) *
Du ska väl rynka efter att du sytt fast banden annars blir det väldigt konstigt.

De ska läggas slätt mot tyget och sys fast alltså? Och sen rynkas? Som sagt, jag är helt nollställd när de gäller den här typen av sömnad. giggle.gif
Margith
Hyfsat sykunnig är jag, men det är lite svårt att svara när jag inte vet hur rynkbandet ser ut.
Liknar det det här:

[attachment=17171:080419_009.jpg]

Isf ska rynkbandet sys på helt slätt, sen drar du i snörena för att rynka till den bredd du vill ha.

Hjälpt?

Magdis
Margith; Just precis, det hade precis gått upp ett Liljeholmens för mig när jag tittade lite närmare på dem. biggrin.gif Det var enklare än jag trodde, när jag hörde ordet "rynkband" hade jag sett framför mig ett elastiskt band som skulle dras ut och nålas fast på tyget för att dra ihop det. Detta var ju mycket enklare! sweatingbullets.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon