sjöbäcken
Vi har en rund uteplats i sten. Det är det ENDA stället fåglarna skiter på i min trädgård. Det måste se ut som en jättetoa uppifrån? Har nu två frågor: Vet någon om det är så att fåglarna dras till runda former? Och; Jag har försökt skrubba med såpa och vatten men fågelskiten sitter som berget. Vad kan jag använda? Vill tillägga att det måste vara snällt mot mina hundars tassar! Tycker annars att fåglarna är ganska trevliga så vill vänta med att skrämma bort dem, ska se om de kan bli rumsrena och ändå vara kvar wink.gif
Suz
CITAT (sjöbäcken @ 22-04-2008, 20:42) *
Vi har en rund uteplats i sten. Det är det ENDA stället fåglarna skiter på i min trädgård. Det måste se ut som en jättetoa uppifrån? Har nu två frågor: Vet någon om det är så att fåglarna dras till runda former? Och; Jag har försökt skrubba med såpa och vatten men fågelskiten sitter som berget. Vad kan jag använda? Vill tillägga att det måste vara snällt mot mina hundars tassar! Tycker annars att fåglarna är ganska trevliga så vill vänta med att skrämma bort dem, ska se om de kan bli rumsrena och ändå vara kvar wink.gif

Jag har bara erfarenheter av fågelskit....innomhus giggle.gif
Jag har två papegojor varav den ena tycks skita jämt medan den andra är duktig och flyger till "toan"
Inte alltid man hinner med att se så då blir det hårda kluttar.
Beronde på vart det sitter, om det är hårt tåligt material så sprutar jag med såpa i vatten för att lösa upp, väntar en stund och sen torkar jag bara bort det.
Ibland skrapar jag med kniv och sen såpablandningen.

Låter som det är värsta skithuset här wacko.gif
Men som sagt, med två barn en lat gubbe och två gojor är det inte alltid man hinner att se
Bassam
Hej
Jag vill säga att du kan samla de och använder de som gödsel, du vet att fågelskit bästa gödsel till växter de har mycket kväv som ge mycket grönskar.
Lycka till, H: Bassam
sjöbäcken
Jo att fågelskit är bra gödning har jag hört. Problemet är väl att den här är liksom inte i några högar, utan "fastgrodd" på plattorna. Det har blivit som vita fält bara, resten har regnat bort.
Såpa har jag redan provat utan något resultat, fläckarna har nog fått sitta för länge...?
*Stintan*
Varför inte högtryckstvätt.
Bassam
Hej
Jag vill säga att du kan köpa avfettning från bensinstationer, jag tro att den ska funkar bra.
Lycka till, H: Bassam
Gossen Ruda
Det kan vara svårt att få bort. Nånstans i bakhuvudet finns en uppgift om att fåglar har ganska kraftiga syror i matsmältningen så det går kanske bra med basiska rengöringsmedel. Glöm Bassams råd om avfettningsmedel, sånt får man inte använda var som helst. Ofta innehåller dom lacknafta och liknande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon