anjelica2
Hej! har en fråga jag försökt få svar på men inte lyckats. När vet jag att jag ska plantera mina små pelargon plantor i andra krukor? confused.gif dom är nu 13 dagar och dom största ca. 7cm som längst. har sett att dom största börjat få ett ett kantigt blad mellan dom första bladen.Är det när det bladet kommit fram helt det är dags?
Tacksam för svar smile.gif
ewa zon 3
När rötterna fyller såkrukan börjar det bli dags, syns genom att de börjar titta ut i hålet/hålen i botten
Men låt de gärna få åtminstone ett par "riktiga" blad/karaktärsblad först
Välkommen till Odla! såg att det var ditt första inlägg smile.gif

/Ewa
anjelica2
CITAT (ewa zon 3 @ 22-04-2008, 21:21) *
När rötterna fyller såkrukan börjar det bli dags, syns genom att de börjar titta ut i hålet/hålen i botten
Men låt de gärna få åtminstone ett par "riktiga" blad/karaktärsblad först
Välkommen till Odla! såg att det var ditt första inlägg smile.gif

/Ewa

Tack! tycker det här var en väldigt bra sida.har lärt mig massor redan sen igår smile.gif ja då väntar jag på att rötterna syns då. thanks.gif för ditt svar.
Fenja
Jag brukar skola om mina pellisar när de fått 3-5 karaktärsblad. De mår bra och växer till snabbare om man ger dem näringsrik jord tidigt, det kan ju ta ett tag innan så krukan är full med rötter.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon