Full version: Gröngöling...
Linnilinn
Jag började förra året med att plantera lite olika blommor i kruka, mest på måfå, de jag tyckte var vackra och upptäckte då hur roligt det var! Nu i år är jag sugen på att göra min lilla uteplats fin och få den att leva upp! Men jag är lite förvirrad och vet inte riktigt hur jag ska börja... confused.gif
Är det någon som har några bra nybörjartips? Vad är bäst att börja med?
Finns det några "säkra kort" jag kan börja med eller några som kanske kommer blomma större delen av sommaren? Jag har tankar på att köpa ett sådant där billigt växthus med pvc-plast från rusta, det kanske kan vara ett bra nybörjarväxthus. Ska även prova på att gjuta ett fågelbad. smile.gif

Vore tacksam för all hjälp jag kan få!
help.gif

// Linn
stennie
Välkommen hit. Du har ju börjat på rätt ställe...Odla är en enorm källa av kundskap... tummenupp.gif
Krolliljan
Ja, välkommen. blomma.gif

Ett litet billigt plastväxhus är jätte roligt.
Köp lite såjord några fröpåsar och några små krukor.
Det står bra information om hur fröna ska sås på påsen.
Det är bara att så och prova.
Jag har själv två sådana växthus från Coop. De har jag jätteroligt med. smile.gif
Linnilinn
Tackar tackar! Jättekul att hitta hit, det är ju perfekt att kunna få lite inspiration och tips härifrån. smile.gif
Då provar jag mig fram lite och köper ett sånt litet växthus, tack för svaren!

Jag har en ganska gropig gräsmatta och skulle vilja plana ut den och så nytt gräs över, hur lång tid kan det ta innan det börjar växa upp och jag kan gå på den?

// Linn

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon