Full version: Provado insektspinnar
Netha
Var in på Interflorabutiken idag och köpte Provado insektspinnar ... jesses så dyra de var... 88 kr för en karta om 20st.

Nåja, eg spelade priset ingen roll eftersom jag behövde ha såna till Passifloran jag fick på min födelsedag...
den ser ut att ha sköldlöss .. såna har jag aldrig tidigare sett.
Nu hoppas jag att äcklingarna dör och plantan blir piggare och ger fler blommor.

Såg förresten en passiflora citrona el nåt liknande på Coop ... tror jag åker dit imorron och köper en sån
blommorna såg ut att vara gula.

Interflora hade ampellilja, den randiga, liten tuss i kruka ... jag frågade efter priset eftersom jag trodde prislappen var fel
Men näää ... den kostade 125kr! ohmy.gif

Jesses, det var saftigt pris, sa jag... och hon expediten bara log.

Coop hade krukor med likadana, fast de hade 4-6 plantor i varje och de kostade bara 54kr
Lilla Birka
CITAT (Netha @ 22-04-2008, 22:39) *
Var in på Interflorabutiken idag och köpte Provado insektspinnar ... jesses så dyra de var... 88 kr för en karta om 20st.

Nåja, eg spelade priset ingen roll eftersom jag behövde ha såna till Passifloran jag fick på min födelsedag...
den ser ut att ha sköldlöss .. såna har jag aldrig tidigare sett.
Nu hoppas jag att äcklingarna dör och plantan blir piggare och ger fler blommor.

Såg förresten en passiflora citrona el nåt liknande på Coop ... tror jag åker dit imorron och köper en sån
blommorna såg ut att vara gula.

Interflora hade ampellilja, den randiga, liten tuss i kruka ... jag frågade efter priset eftersom jag trodde prislappen var fel
Men näää ... den kostade 125kr! ohmy.gif

Jesses, det var saftigt pris, sa jag... och hon expediten bara log.

Coop hade krukor med likadana, fast de hade 4-6 plantor i varje och de kostade bara 54kr

Köper man verkligen ampellilja som är så lätta att föröka och som många har mer än de behöver av? Men det lönar sig verkligen att jämföra priser, hade inte coop provadopinnar?
kristerh
88 för provadopinnar crazy.gif låter väldigt dyrt, konstigt nog skiljer sig priset på dem väldigt, de billigaste jag hittat var 46:-
Netha
Ampellilja brukar jag inte köpa, men efter att i höst/vinter fått kassera alla krukväxter (ca 25st) pga bladlöss
så har jag inte hittat den hos någon här.
Eva i Skåne har erbjudit sticklingar wub.gif men eftersom vi fortfarande har så kalla nätter och ca 70cm snö, så kan man inte skicka per post
och jag kunde inte vänta längre ... det såg så tomt ut här.

Provado fanns bara på Interflora ... handlar inte där eljest, men var tvungen nu för att få pinnarna.

Idag har jag delat och planterat ampelliljorna ... det fanns 15 -20 sticklingar i bägge krukor, jag delade dem och fick fyra
vita krukorna är 14cm diameter.smile.gif

LadyG
Tjusigt! Det blev ju jättefint!
Netha
CITAT (LadyG @ 23-04-2008, 21:37) *
Tjusigt! Det blev ju jättefint!

Visst ... och nu ser det mera ut som "hemma" igen. tummenupp.gif biggrin.gif
netaave
Jag köper provadopinnar med både gödning o insektsmedel i samma, dom finns överallt men kostar nog som dina ungefär.
Sköldlöss hjälper dom inte på, dom måste behandlas mekaniskt, ta bort med pincett o stryk med en topz eller liknande lite rödsprit på det drabbade stället.
LadyG
CITAT (Netha @ 23-04-2008, 22:33) *
Visst ... och nu ser det mera ut som "hemma" igen. tummenupp.gif biggrin.gif

Visst är det fascinerande hur mycket växterna betyder för ett hem? Utan växter tycker jag det ser ödsligt och obebott ut.
Jag vantrivs hemma om jag inte har gott om växter överallt. Det bor nog en liten skogsmulle i en vrå av min själ ändå smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon