Full version: Ska jag
Berith
Jag skulle behöva gräva om en rabatt nu men är det helt fel tidpunkt? Den är så ynklig och blommorna ser ut att lida av det så jag är helt enkelt tvungen att blanda ner en massa hästskit och ny jord för att liva upp det hela lite. Ta bort några perenner och sätta dit några andra, dela somliga och ge bort överflödiga.

Frågan är alltså om det är helt fel att göra detta nu? unsure.gif
Till våren hittar jag nog inte alla växter....
mynta
Nä då! smile.gif Det enda du ska tänka på är att hålla kol så att sensommarsolen ev inte tar död på dina nyplanteringar. Kanske vattna lite X-tra om regnet uteblir...
nina L
Höstblommande perenner vill inte bli planterade nu sägs det. Fast jag köpte en höstanemon förra sensommaren och grävde ner den med kruka och den överlevde. Så prova kan man alltid. Lycka till smile.gif
Berith
Yiippiiiii! tongue.gif

Ska köra igång med restaureringen så fort som möjligt. Ingen idé att gå där och blänga på små ynkliga blommor när det finns dunderkurer! biggrin.gif
Adri-Anne
Lycka till Berith! rolleyes.gif smile.gif
Virgo
hej,

bara köra igång som sagt. Kommer själv att fixa iordning några rabatter nu. På våren hinner man inte med och på sommaren har man ingen lust och senhösten är det för kallt. Nu är det rätt tid enligt min almanacka.
Berith
Hej du! wink.gif

Låter bra - jag har gått i några dar nu och tittat snett på några bleka stackare som skulle behöva lämna plats till ett par färgklickar!

Tack Ann! smile.gif
Eva i Skåne
CITAT (Virgo @ 16-08-2003, 20:37)
På våren hinner man inte med och på sommaren har man ingen lust och senhösten är det för kallt.

Du har så rätt rolleyes.gif biggrin.gif laugh.gif wub.gif
Berith
Hmmm! unsure.gif Tycker att det passar in på lite av varje.... sleep.gif
Betty
...som på fönstertvätt t.ex. wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon