Funderade idag när jag gick i trädgården varför jag nästan aldrig plockar in några blommor

jag tror att när blommorna står där så fina så blir jag lite småsnål, kan inte ta in dom när dom är så fina

brukar ni ta in blommor?
Jag är också så där småsnål

Plockar in när det är nåt speciellt, t ex matgäster eller nåt annat festligt...jag tänker att "äsch dom står fina mycket längre ute"....
CITAT (Mollis @ 23-04-2008, 17:58)

Jag är också så där småsnål

Plockar in när det är nåt speciellt, t ex matgäster eller nåt annat festligt...jag tänker att "äsch dom står fina mycket längre ute"....
Ja, så gör jag med det gör nästan ont att bryta/klippa av blommorna ute men ibland tänker jag: ta nu in en pion och njut en stund inne av doften, men näää jag kan tarmpa ut i landet och lukta

så knäppt kan jag tänka
Irene_L
23-04-2008, 17:27
Jag älskar att plocka blombuketter. Sår därför en massa ettåringar så jag ska ha att plocka av. Plockar gärna med mig en bukett om jag ska gå och fika hos nån!
CITAT (Irene_L @ 23-04-2008, 18:27)

Jag älskar att plocka blombuketter. Sår därför en massa ettåringar så jag ska ha att plocka av. Plockar gärna med mig en bukett om jag ska gå och fika hos nån!

Så generöst skulle önska att jag gjorde likadant men som sagt jag är så rädd om det jag har, tokigt tycker jag själv
ingrid fuxwall
23-04-2008, 20:55
Har också svårt för att knipsa av något
ingrid
Odlar bla luktärtor som jag hört ska bli finare ju mer man plockar...
Det känns som en lyx att ha en balkong och därifrån plocka in sånt man odlar själv.
I år verkar det som att jag kan unna mig lite syrénkvistar.
Min första narciss näns jag inte plocka
[attachment=17231:narciss23a.jpg]
Solstorm
23-04-2008, 22:31
Plockar få blommor. Några till kyrkogården och bara ibland in. Det går inte snabbt att plocka om man är snål. Vill ju ha fina blommor till bukett men vill ju inte förstöra det som växer ute. Luktärtor är bra! Där blir det ju mer blommor ju mer man plockar. Fast då ska man förstås fundera på om man inte ska spara några att ta fröer ifrån förstås.
maramara
23-04-2008, 22:48
Älskar att plocka in blommor. Från tussilago till rönnbärsklasar. Inga stora buketter, då försvinner en del av intrycken, men å andra sidan, vem tackar nej till en pampig bukett?
Lyckan att själv ha en trädgård att plocka ur är underbart.
netaave
25-04-2008, 22:09
Plockar bara in luktärtor o ringblommor, o nån enstaka ros.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.