Full version: Avokado-problem
Kokos
Hej!

Jag odlar några avokados som har blivit mellan 40-60 cm höga. Men jag har ett problem. Ett flertal blad på samtliga avokados får fläckar (med början i bladspetsarna) och ramlar så småningom av. Beror det på mycket eller lite ljus och/eller vatten kanske? Eller har jorden någon betydelse. De växer fortfarande i så kallad så-jord.

Tacksam för tips!
Towanda
Jag tror att luftfuktigheten är för låg. Det är vad jag tror. =)

Mvh,
Lena
Towanda
Nu har JAG ett avocadoproblem. Min siamesiska trillingavocado har stannat i växten. Det har kommit små nya blad på alla tre stänglarna, men de ser lite torra och skorviga ut och verkar inte vilja växa längre. Har letat efter angrepp men hittar inget. De andra två som står i samma fönster mår prima. Kan den ledsna ha ett angrepp som inte syns eller har den bara gett upp?

Mvh,
Lena
estet
CITAT (Kokos @ 16-08-2003, 12:28)
De växer fortfarande i så kallad så-jord.

Du kanske ska ta och sätta om dem i vanlig blomjord när de har vuxit till sej så pass?
Towanda
Hehe, jag satte dem i blomjord redan från början. =)
Så det lutar åt att det måste vara något annat problem...

Mvh,
Lena
Towanda
Kan plantan stanna i växten om den vill ha en större kruka månne?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon