Betty
Om några minuter börjar vårens första Söderläge.

...fast jag tänker titta på "Frusna män söker kärlek" på 5:an i stället... är lite trött på alla trädäcksbyggen i Söderläge... rolleyes.gif
Christer i Falköping
Har det programmet någon större tittarkrets egentligen? Tittade på några avsnitt i början, men sedan fick det vara nog.
Christer.
Bee
Jag tittade på det idag. Hon gör iordning en (liten) gård till en bostadsrättsförening och det kommer att ta några program. Tyckte hon sa 4. Idag gjorde dom iordning ny uteplats med en fin rund stensättning (plattor). Plus beskärning av ett par gamla buskar.
Rätt intressant och absolut sevärt. Jag gillar Maria Arborgh (det är väl så hon heter?)
Tullia
Jag tycker faktiskt också att det är ganska ok. Om det skulle vara några minuter längre så skulle jag gärna vilja se henne bolla lite fler alternativa lösningar med folket i huset. Lite mer om processen då de väljer bort vissa funktioner till förmån för andra. Varför funkar inte vissa saker? Sedan kunde inslagen med hortonomen som idag pratade beskärning, utökas en del, med fler konkreta tips och fakta. Jag tycker att de två kompletterar varandra bra.
Lilla Sibirien
Jag saknar trädgårsprogrammen!

Och söderläge med Mari är bra om det skulle utökas med lite mer före och efter bilder. Maria är duktig och har många fina idér.

Men som tittare vill jag ha möjlighet att hinna se något och som programmet är upplagt med endast 30 minuter och en klippare som önskar redigera bort det mesta är det ingen idé att se prgrammet, man blir bara irriterad.

Programmtiden skulle kunna utökas och låta oss tittare får se vad de sysslar med. Och låta hortonomen berätta om sortvalet, låt henne få mera utrymme i programmet.

Tyvärr, tycker jag att programmet är "snuttifierat"

Vad tycker ni andra?
Laban
Jag tycker programmet är ganska bra. Lite kort kanske, det kunde gott vara 1 timme långt. Men jag tycker det är jättekul att se vad hon gör med olika trädgårdar. Lite tips och inspiration får man ju alltid.
Pius
Jag grubblade mest över fåtöljen som de ställde utomhus, undrar hur länge den håller. flirting.gif

Min jobbarkompis (en kille) tittar på programmet för han tycker hon är så söt. giggle.gif Lite lär han sig också, även om han fortfarande är på tagetes och pensée-stadiet.

Pius
Aqvakul
Inte så värst imponerad.....
Irene_L
[quote name='Pius' date='24-04-2008, 08:27' post='826048']
Jag grubblade mest över fåtöljen som de ställde utomhus, undrar hur länge den håller. flirting.gif

................................................................................
.........

giggle.gif Det funderade jag också på....undra hur den ser ut efter lite regn! wacko.gif

Alba
CITAT (Pius @ 24-04-2008, 08:27) *

Min jobbarkompis (en kille) tittar på programmet för han tycker hon är så söt. giggle.gif Lite lär han sig också, även om han fortfarande är på tagetes och pensée-stadiet.

Pius

Jag hade också funderinagr över fåtöljen. Hur ser den ut efter en säsong med regn och rusk.

Jag brukar se Söderläge mest pga att man ät svältfödd på trädgårdsprogram. Jag tycker att det handlar mest om styling och väldigt lite om växter så det saknar jag.
Stenbeläggninge som gjordes i går blev ju riktigt bra.
Bee
Ja, svältfödd är man, det har du rätt i, Alba.

Jag saknar Gunnel. Hennes program var så sköna. Dom handlade inte bara om att förmedla kunskap eller roa för stunden. Hon förmedlade en känsla av lugn och glädje. Man inspirerades verkligen av hennes program. Allt måste inte vara så flåshurtigt för att vara bra. Det kanske var för att Gunnel är just Gunnel som det blev så bra.
ingrids
Jag gillar Söderläge eftersom det handlar om design - men jag håller med om att man skulle vilja veta lite om besluten bakom. Och varför allt måste vara runt, runt, runt som Maria gör.
Monaxe
Saknar Gunnel....
Betty
CITAT (Bee @ 24-04-2008, 10:29) *
Ja, svältfödd är man, det har du rätt i, Alba.

Jag saknar Gunnel. Hennes program var så sköna. Dom handlade inte bara om att förmedla kunskap eller roa för stunden. Hon förmedlade en känsla av lugn och glädje. Man inspirerades verkligen av hennes program. Allt måste inte vara så flåshurtigt för att vara bra. Det kanske var för att Gunnel är just Gunnel som det blev så bra.

Kan bara nicka instämmande, jag med saknar den där Gunnel-stämningen som fanns i Gröna Rum. Fick återuppleva den en stund när jag var på en av Gunnels föreläsningar i mars.
Österläge
Jag gillar både Gunnel och Maria! Tycker Söderläga är bra även om Gunnels var bättre, jag tycker det är kul med designen men håller med om att det gärna fick vara längre o minder snuttifierat. Nu missade jag det igår men jag ska se reprisen på lördag!
skogstroll
ja ett designprogram är väl ok om man redan har ett "seriöst" trädgårdsprogram. Det är så mycket som är inriktat på design och inte så mycket själva växterna som iaf jag vill veta mer om. Tyvärr tycker jag söderläge är astråkigt och vid det här laget vet man hur man gör en uteplats (om inte annat i Äntligen hemma eller annat liknande program)
Paeonia Lactiflora
Ha ha, roligt att läsa att fler än jag reagerade på läderfåtöljen! Om man ser det som ett humorprogram blir Söderläge riktigt bra! I senaste programmet diskuterade de hur man kan veta om man vattnat tillräckligt och kom till slut på att man kan känna på jorden cool.gif.

Ibland blir jag mer arg än road dock. Minns ett program från förra säsongen där de schaktade bort en jättemysig gammal trädgård för att ersätta den med ett japanskt tehus rolleyes.gif . Borde slutat titta redan då.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon