Krokodilen
Är det inte fantastiskt? Här sticker det upp små späda skott som vi inte har den blekaste aning om vad det är för något. När dom här små rackarna började sticka upp sitt tryne såg dom så feta ut så jag funderade över dahlior eller kanske pioner (det sistnämnda ett rent önsketänkande!)

[attachment=17225:Kopia_av_Bild_039.jpg]

Dom växer i vårt woodland tillsammans med massor av buskar av vilka vi bara identifierat trollhasseln som blommade i februari och två som har namnlapparna kvar. Och under en klematis som vi varken känner till färg eller sort på.

Det är så himla spännande!

(Och om nån vet vad de små späda är för något så vill jag gärna veta. Men det kanske inte går att se när dom är så små?) smile.gif
Tosan
Det är inte pioner och knappast dahlior heller... Men det finns garanterat nån här som vet vad det är smile.gif
Krokodilen
Det är väl omöjligt, men jag tar gärna emot gissningar vad bilden föreställer.
CillaM
Det ser ut att vara hasselört, en väldigt trevlig liten växt som sprider sig i lagom fart
Rosmarin
Jättespännande!!! Du kan väl visa fler foton när den har utvecklat sig lite?
Blomstertanten
Håller med Cilla om att det ser ut som hasselört
Evin
Håller med om hasselört... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon