eddie
Hej allihopa, jag har ett litet problem. Jag försöker få tag i en Ficus Elastica "Burgundy" och jag hittar den ingenstans. Jag vill ha en för att bryta upp den gröna färgen som de nuvarande växterna har, hade vart roligt med lite variation. Jag har sett bilder på "Burgundy" på amerikanska sidor men här i sverige verkar den inte finnas. Jag bor i Växjö och har varit på plantagen, blomsterlandet, granngården och weibulls men ingen har den. Fikusar i allmänhet, förutom benjamina då, verkar vara sällsynta nuförtiden. Är det nån som har ett bra förslag på var man kan få tag på den? Att beställa den från USA verkar ju vara lite onödigt. Finns det inga odlare som säljer blommor online i Europa, eller kan man ligga på sin lokala blomsterhandel och få dem att beställa en åt mig?

Tacksam för all hjälp! Eddie
theseraphim
du får vända dig till en oberoende säljare och be dem ta in en åt dig, plantagen tex får inte köpa fritt utan de har ett centrallager som köper in åt dem och de får inte gå utanför ramarna, lite åt det hållet på blomsterlandet med nu för tiden. De finns att köpa via holland tex och de är inte så jättedyra heller.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon