LindaLunda
24-04-2008, 07:58
Nej,absolut inte! Det är så vackert med alla vårblommor som lyser som små solar på marken .Jättefina bilder!
Tänkte detsamma häromdagen!!! Gult är ju uppfriskande & sooooligt!! Fina bilder!
stennie
24-04-2008, 08:57
En maskros som tändes i solen som brändes, gömde jag!
Visst är det fint med alla dessa gula blommor som lyser up !
Svalört...nytt för mig.

ska kolla lite på dom....
Har du ingen vårkrage?
LindaLunda
24-04-2008, 09:02
CITAT (stennie @ 24-04-2008, 09:57)

Har du ingen vårkrage?
Hade en dubbel... en gång som dog ... näää ingen vårkrage ! I min förra trädgård hade jag massor....
skogstroll
24-04-2008, 10:03
mmm höstrudbeckia och solrosor är fint, fast jag har bara gult på sensommaren jag tycker de är vackrast då i det varma ljuset
Jättefina bilder Linda Lunda....lej.
Jag brukar ha en bänk med bara gula blommor. De lyser så fint även en mulen dag.
Biggan_
24-04-2008, 10:32
...och en lysande gul maskrosäng är väl bara såååå vackert!
[attachment=17241:124.jpg]
Viburnum
24-04-2008, 20:39
Orange är ju trend färgen på växter nu!!
zaaritha
26-04-2008, 20:23
Gult; är vackert!
Tussilago, maskros, kabbeleka,svalört.
Senare; åkersenap, m fl.
Mollis
Vad är det för vacker buske med gula blommor du har där ? Väldigt fin.
Hälsn Tepa
Christer i Falköping
27-04-2008, 12:30
Nä gult är jättefint! Har mängder med gulblommande perenner i trädgården, min favorit är Stor slokhatt (Ratibida pinnata). Dessutom ett par gulblommande buskpioner.
Christer.
Så fina bilder LindaLunda och så vackra gula blommor.
CITAT (tepa @ 27-04-2008, 13:23)

Mollis
Vad är det för vacker buske med gula blommor du har där ? Väldigt fin.
Hälsn Tepa
Tack, det är ingen buske utan perennen Gulltörel, den lyser upp och blir rund som en sol tidigt på säsongen, verkligen trevlig och lättodlad.
En sådan måste jag definitivt köpa !!! Den är bara såååå fin. Vad gulligt av den att bli sådär rund själv, att man inte måste trimma den.
Tepa
CITAT (tepa @ 27-04-2008, 13:51)

En sådan måste jag definitivt köpa !!! Den är bara såååå fin. Vad gulligt av den att bli sådär rund själv, att man inte måste trimma den.
Tepa
ja den är faktiskt helt fantastisk, sköter allt själv och för varje år blir "solen" större och större, snart måste jag dela den för annars kommer den att täcka flera kvadratmeter och mina kungsängsliljor får inget utrymme alls..
Christer i Falköping
27-04-2008, 14:13
När mina blev som störst kollapsade de efeter en vinter. Men det fanns rester kvar av rotstocken så nu har jag några nya istället. En klar favorit är det.
Christer.
Mollis, NU har jag köpt en Gulltörel. Och jag lyser ikapp med både den och med solen !! Bifogar ett bildbevis på mitt exemplar.
Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.