Full version: Gult är INTE fult!
LindaLunda
Gult är inte fult.. tycker i alla fall jag....

Linda
Kortis
Nej,absolut inte! Det är så vackert med alla vårblommor som lyser som små solar på marken .Jättefina bilder!
HelenN
Tänkte detsamma häromdagen!!! Gult är ju uppfriskande & sooooligt!! Fina bilder!
stennie
En maskros som tändes i solen som brändes, gömde jag!

Visst är det fint med alla dessa gula blommor som lyser up !

Svalört...nytt för mig. thanks.gif ska kolla lite på dom....

Har du ingen vårkrage?
LindaLunda
CITAT (stennie @ 24-04-2008, 09:57) *
Har du ingen vårkrage?

Hade en dubbel... en gång som dog ... näää ingen vårkrage ! I min förra trädgård hade jag massor....
skogstroll
mmm höstrudbeckia och solrosor är fint, fast jag har bara gult på sensommaren jag tycker de är vackrast då i det varma ljuset smile.gif
Alba
Jättefina bilder Linda Lunda....lej.
Jag brukar ha en bänk med bara gula blommor. De lyser så fint även en mulen dag.
Biggan_
...och en lysande gul maskrosäng är väl bara såååå vackert!

[attachment=17241:124.jpg]
Mollis
Nej gult är inte fult...

Viburnum
Orange är ju trend färgen på växter nu!!
zaaritha
Gult; är vackert!
Tussilago, maskros, kabbeleka,svalört.
Senare; åkersenap, m fl.
tepa
Mollis

Vad är det för vacker buske med gula blommor du har där ? Väldigt fin.

Hälsn Tepa
Christer i Falköping
Nä gult är jättefint! Har mängder med gulblommande perenner i trädgården, min favorit är Stor slokhatt (Ratibida pinnata). Dessutom ett par gulblommande buskpioner.
Christer.
Bettis
Så fina bilder LindaLunda och så vackra gula blommor.
Mollis
CITAT (tepa @ 27-04-2008, 13:23) *
Mollis

Vad är det för vacker buske med gula blommor du har där ? Väldigt fin.

Hälsn Tepa

Tack, det är ingen buske utan perennen Gulltörel, den lyser upp och blir rund som en sol tidigt på säsongen, verkligen trevlig och lättodlad.
tepa
En sådan måste jag definitivt köpa !!! Den är bara såååå fin. Vad gulligt av den att bli sådär rund själv, att man inte måste trimma den.

Tepa
Mollis
CITAT (tepa @ 27-04-2008, 13:51) *
En sådan måste jag definitivt köpa !!! Den är bara såååå fin. Vad gulligt av den att bli sådär rund själv, att man inte måste trimma den.

Tepa

ja den är faktiskt helt fantastisk, sköter allt själv och för varje år blir "solen" större och större, snart måste jag dela den för annars kommer den att täcka flera kvadratmeter och mina kungsängsliljor får inget utrymme alls..
Christer i Falköping
När mina blev som störst kollapsade de efeter en vinter. Men det fanns rester kvar av rotstocken så nu har jag några nya istället. En klar favorit är det.
Christer.
tepa
Mollis, NU har jag köpt en Gulltörel. Och jag lyser ikapp med både den och med solen !! Bifogar ett bildbevis på mitt exemplar.

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon