Sagosessa
24-04-2008, 08:28
Inga musöron på björkarna i sikte, men soligt, varmt och rosor vars löv börjar vecklas ut.
Beskär jag trots frånvaro av musöron?
Hur har ni gjort?
svennis
24-04-2008, 08:43
Det har frusit här inatt men nu avtar kyliga vädret snart.
Till Helgen sätter jag fart med en ny sekatör som jag borde haft för länge sedan.
Sekatör på stång.jpg
Björkarna har musöron nu efter den varma veckan, har klippt alla rosor sedan flera veckor.
Alexander-VG-zon3
24-04-2008, 21:35
klippte mina i jan-feb . alla lever och frodas .
skogstroll
25-04-2008, 09:04
nån som vet om o isåfall hur man ska beskära 'sommerwind'?
Det har varit en snäll vinter, har rosen inte frusit så hårt kan man putsa den lätt. Sommerwind blir en liten buske, och räknas till gruppen Moderna Buskrosor, annars kan man klippa ner den 30 - 50 cm också, du väljer själv hur mycket du vill ta.
Har börjat lite smått men hade annat att göra emellan,det är inte mycket att klippa i år.De få rabattrosorna jag har är inte klippta än men ska göra det när jag har slipat sekatören.
Sagosessa
28-04-2008, 09:17
Ja, nu har jag också klippt mina rosor! Det var inte mycket att klippa, vintern har varit snäll. Ska bli spännande att se hur stora och frodiga rosorna blir i år
Men bladlöss!

Fanns redan på plats på bladen. Attans kryp!
AnnammA
29-04-2008, 07:31
Jag har klippt mina och gödslat dem, för några veckor sedan, men jag har sett att jag inte varit tillräckligt stygg på vissa ställen, så där får jag komplimenteringsklippa lite, eller har det varit så att det frusit lite efter klippningen - vad vet jag - inga större skador iallafall.
Men jag bor ju i zon 1-2, och jag tyckte mig ana musöron, när jag klippte.
Ezereht
10-05-2008, 20:35
CITAT (svennis @ 24-04-2008, 09:43)

Det har frusit här inatt men nu avtar kyliga vädret snart.
Till Helgen sätter jag fart med en ny sekatör som jag borde haft för länge sedan.
Sekatör på stång.jpgWOW min dröm... jag dreglar alltid efter dom där på mässan...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.