Bee
Fick nyss ett mail från en kollega betiitlat "Snälla skicka vidare!!!"
Och mailet har verkligen varit vidarebefordrat. Jag roade mig med att scrolla neråt. Jösses! Jag tror halva Sverige har fått detta mail och snällt skickat vidare till halva kontaktboken som i sin tur...osv.
Längst ner finns en bild av en svårt brännskadad baby från Krakow i Polen. I texten står det att den 14-månader gamla flickan överlevde en brand men med mycket svåra skador som kräver flera operationer. Tyvärr har hennes föräldrar inte pengar att bekosta operationerna så dom ber om hjälp. För varje gång mailet vidarebefordras så skall föräldrarna få 3 cent.

Nu undrar jag bara - hur i herrans man går det till? Hur vet man när o hur ett mail vidarebefordras??? Med tanke på hur många mailadresser det förekommer i mailet, få har raderat, så undrar man varför så få reagerat.

Är sjukvården privat i Polen numera? Förr hade dom bra sjukvård för alla medborgare.
Jag tänker inte skicka vidare detta mail.
Ralf
Låter som en total bluff!
hur skulle dom få pengar för att mailet vidarebefodras??
Gossen Ruda
Det är nästan så man börjar fundera på om det finns något virus inbäddat i exempelvis bilden.
Blomstertanten
Det finns nåt liknande , fast det handlar om att ge svältande katter och hundar i Usa mat, som florerar på en massa forum.
För varje knapptryckning ges en portion mat !
unsure.gif Det sitter alltså nån med stooor plånbok och väntar på knapptryckningar ? Om ingen trycker så ger han /hon ingen mat ?
Hur grym är man inte då , tänker jag !
Eller går knappen till en foderautomat i Usa ? Automatiskt duttas en portion ut om jag trycker på en knapp på en internettsida !
Hm, jag tror jag struntar i de svältande djuren i Usa så jag trycker inte ! Jag går och ger min hungriga katt lite mat i stället tongue.gif
Anma
CITAT (Bee @ 24-04-2008, 09:45) *
Fick nyss ett mail från en kollega betiitlat "Snälla skicka vidare!!!"
Och mailet har verkligen varit vidarebefordrat. Jag roade mig med att scrolla neråt. Jösses! Jag tror halva Sverige har fått detta mail och snällt skickat vidare till halva kontaktboken som i sin tur...osv.
Längst ner finns en bild av en svårt brännskadad baby från Krakow i Polen. I texten står det att den 14-månader gamla flickan överlevde en brand men med mycket svåra skador som kräver flera operationer. Tyvärr har hennes föräldrar inte pengar att bekosta operationerna så dom ber om hjälp. För varje gång mailet vidarebefordras så skall föräldrarna få 3 cent.

Nu undrar jag bara - hur i herrans man går det till? Hur vet man när o hur ett mail vidarebefordras??? Med tanke på hur många mailadresser det förekommer i mailet, få har raderat, så undrar man varför så få reagerat.

Är sjukvården privat i Polen numera? Förr hade dom bra sjukvård för alla medborgare.
Jag tänker inte skicka vidare detta mail.

Fick mailet häromdagen, reagerade precis som du. Den hamnade rakt ner i papperskorgen....
Monica M zon 4
Alla såna här mejl åker raka vägen i papperskorgen. Jag fattar inte hur ett klickande ska kunna rädda regnskogen, ge mat åt fattiga eller ge pengar till behjärtansvärda ändamål. Vem betalar? Å varför betalar dom för att jag klickar? Nä, jag tror sånt är bluff. thumbdown.gif
Aqvakul
fattar nada ....vad är vitsen med såna här "kedjemail"....
innehåller de bilagor så ska man nog undvika att öppna dem....
Piccante
Jag skulle nog klicka på virusscanning av datorn istället för att se att man inte fick med något otäckt.
160kvm stort hus
bluff... det går inte att se hur många gånger man skickat ett mail.

Anic
Jag fick det mailet för någon vecka sedan. Slängde mitt och mailade tillbaka till personen som skickade det till mig och morrade lite. Jag undrar vad de som vidrabefordrar tänker, funderar de inte på hur/varför en vidrabefodran av brevet skulle kunna hjälpa/ge pengar?
Netha
CITAT (Anic @ 24-04-2008, 17:44) *
Jag undrar vad de som vidrabefordrar tänker, funderar de inte på hur/varför en vidrabefodran av brevet skulle kunna hjälpa/ge pengar?

Undrar detsamma ... kikade lite på nätet och såg att en del bloggare trodde blint på att pengar tickade när de vb mailen.
HUR DUM FÅR MAN VARA? ohmy.gif rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon